Saktebåt Startet 18.August.2021 Link til dette innlegget Startet 18.August.2021 Heisann, er det noen som har CTEK D250SE tilkoblet Lithium her? Jeg har akkurat installert en CTEK D250SE mellom start(syre) og forbruksbatteri(Lithium). Alt virker fint, men den blir over 60 grader etter 30min kjøring. (Den står ikke i motorrom) Når den passerer 65 grader stopper jeg i frykt for å ødelegge den. Lader med 20A og ca 13,8v. Supert hvis noen kan belyse dette? Mvh. Lars Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 18.August.2021 Link til dette innlegget Svart 18.August.2021 Her er mine testresultat av en Victron DCDC 30A Sitér dette innlegget Link to post
O_K Svart 18.August.2021 Link til dette innlegget Svart 18.August.2021 Min ble ganske varm, målte aldri, kan nok ha vært nærmere 60. Kunne ta på den uten å brenne meg, men fristet ikke å gi den en god klem. Hadde 100Ah lifepo4 som ble ladet. Min 250 tok kvelden etter bare noen få timer (ca 20) i drift, og er inne til reklamasjon nå. Den sluttet rett og slett å lade fra motor, og så ikke ut til å registrere at motor ble startet (ikke lys i diode), til tross for at jeg målte 14.4v på inngangen. Ladet helt fint fra solcelle. Sitér dette innlegget Link to post
Saktebåt Svart 18.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2021 Hjertelig takk SWINGSWONG, det var grundig arbeid? Det lover ikke godt O_K hvis din tok kvelden etter 20timer. Jeg har samme oppsett med 100Ah lifepo4? Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 19.August.2021 Link til dette innlegget Svart 19.August.2021 (redigert) Jeg har også en DS250SE med bly på inngangssiden og lifepo4 på utgangen, men må innrømme at jeg aldri har sjekket temperaturen. Disse tallene til @Swingswong er interessante, men de er utenfor spek slik jeg leser det i manualen Jeg antar at dere har koblet den svarte dynamokabelen til +12V? Edit: Og DER så jeg at @Swingswong har en annen batterilader Ikke rart den er utenfor spek... Redigert 19.August.2021 av HiWard (see edit history) Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.