Magnify
Er igang med å totalrestaurere en liten (fortsatt ukjent) båt og skal blandt veldig mange andre ting (les: alt..) kort fortalt:
1. - jeg har tenkt at jeg skal forsterke akterspeil ved å skjære til en aluminiumsplate og feste plant med (nesten) hele akterspeil bak. Nytt innvendig akterspeil skal byttes og lages på vanlig måte med innstøpt kryssfiner osv. men jeg har lyst til å dekke hele akterspeilet med en medium kraftig aluminiumsplate utvendig for å forsterke ytterligere, og ha mulighet til å sette på en større motor (20 nå) senere. Kanskje 30-40hk.
Denne platen bør kanskje være 5-6mm tykk? Innspill?
2. - Som sees på bildet under; det har stått gamle aluminiums"finner" (jeg vet ikke hva dette heter) på sidene, sikkert for å hjelpe den opp i plan. Disse har vært innstøpte i glassfiber og skal lage helt nye. De gamle ser ut til å være 3-4mm tykke. Tenkte å ha de utenpå, aluminiumen eksponert og ikke støpt inn hvis jeg skal lage nye.
(trimflaps forøvrig var så bedritne at de bare kappa jeg og pælma, kjøper noen smart tabs evt.)
Men..
Hvor kan jeg få tak materiale til dette uten å spesialbestille for flere tusen kroner? Jeg prøver å være kreativ og tenke ut hvor jeg kan resirkulere/gjenbruke nødvendig platemateriale til dette, men jeg sliter med å komme på noe..
Noen som har noe forslag?
Jeg kan også vurdere å kjøpe plater hvis de kommer litt mer standard/biltema/billig-aktig for noen par/tre/5-15 hundrelapper, hvis det finnes..
Er forøvrig kommet mye lengre enn bildet over, alt er totalt ribbet, skrog/overbygg er delt, epoxypriming er igang!
status:
Takk for tips! Tar også imot råd til andre løsninger på konstruksjonen av overnevnte ting.