Jump to content

Fjernkontroll til Garmin GHP 10 mister ofte forbindelsen til autopiloten.

Kaptein Nemo

Recommended Posts

Fjernkontrollen gir stadig melding om «No signal».

For å få den til å virke må jeg kople av 12v og NMEA i minst 5 minutter.

Etter denne operasjonen får fjernkontrollen kontakt med autopiloten uten at den må parres på nytt.

Batteriene i fjernkontrollen er nye.

Har noen tips til hva som kan utbedres for å få en stabil forbindelse mellom fjernkontrollen og autopiloten?

Hiver meg på. Har også opplevd dette ett par ganger, og misliker sterkt at jeg ikke kan stole på autopiloten. 

Det har ikke noe med fjernkontrollen å gjøre tror jeg. Når jeg styrer med den, og tar ut batteriet, fortsetter autopiloten med å holde styrekursen, uten noen beskjer i det faste displayet.

Redigert av BØstrøm (see edit history)

Min Ray fortsetter også å styre. Fjernkontrollen gir lydsignal og melding i displayet at den har mistet kontakten. Holder jeg fjernkontrollen ned i luken, plukker den opp autopiloten med en gang. Problemet er så marginalt at jeg har ikke giddet å gjøre noe med det. En av grunnene er at jeg har bryter som bryter låsingen av roret. Kan bare klaske inn bryteren og overta styringen manuelt. Trekke ut bryteren og ting er tilbake på plass. 

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...