Kaptein Nemo Startet 20.August.2021 Link til dette innlegget Startet 20.August.2021 Fjernkontrollen gir stadig melding om «No signal». For å få den til å virke må jeg kople av 12v og NMEA i minst 5 minutter. Etter denne operasjonen får fjernkontrollen kontakt med autopiloten uten at den må parres på nytt. Batteriene i fjernkontrollen er nye. Har noen tips til hva som kan utbedres for å få en stabil forbindelse mellom fjernkontrollen og autopiloten? Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 21.August.2021 Link til dette innlegget Svart 21.August.2021 (redigert) Hiver meg på. Har også opplevd dette ett par ganger, og misliker sterkt at jeg ikke kan stole på autopiloten. Det har ikke noe med fjernkontrollen å gjøre tror jeg. Når jeg styrer med den, og tar ut batteriet, fortsetter autopiloten med å holde styrekursen, uten noen beskjer i det faste displayet. Redigert 21.August.2021 av BØstrøm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 21.August.2021 Link til dette innlegget Svart 21.August.2021 Har det samme på Raymarine. Grunnen hos meg er for lang avstand og forstyrrende jern. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 21.August.2021 Link til dette innlegget Svart 21.August.2021 Min første tanke er, hvor er antennen plassert for mottak? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Kaptein Nemo Svart 22.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Jeg tror ikke det er antenne. Fjernkontrollen parres med kontrollpanelet. Jeg mister også kontakten selv om fjernkontrollen er rett ved siden av kontrollpanelet. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.August.2021 Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Min Ray fortsetter også å styre. Fjernkontrollen gir lydsignal og melding i displayet at den har mistet kontakten. Holder jeg fjernkontrollen ned i luken, plukker den opp autopiloten med en gang. Problemet er så marginalt at jeg har ikke giddet å gjøre noe med det. En av grunnene er at jeg har bryter som bryter låsingen av roret. Kan bare klaske inn bryteren og overta styringen manuelt. Trekke ut bryteren og ting er tilbake på plass. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 22.August.2021 Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Har du forsøkt å slette parringen og koble enhetene mot hverandre på nytt? Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Nemo Svart 8.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2021 Har prøvd det mange ganger. Parringen virker en liten stund og så mister fjernkontrollen forbindelsen igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.