Viking2 Startet 21.August.2021 Link til dette innlegget Startet 21.August.2021 Noen som vet hvor en kan finne koblingsskjema over det elektriske på en litt eldre johnson 9.9 totakter Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 21.August.2021 Link til dette innlegget Svart 21.August.2021 Du bør endre emnefeltet. Feks til "koplingsskjema for eldre Johnson 9,9 hk" Hvor gammel er maskinen? Totakter? Hva lurer du på, spesifikt? Regner med at du har et problem du vil ha løst. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
475freestyle Svart 21.August.2021 Link til dette innlegget Svart 21.August.2021 Hvis jeg får litt mer info kan jeg lete etter en? Sitér dette innlegget Link to post
Viking2 Svart 22.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Grand Banks jr skrev On 21.8.2021 at 14.56: Du bør endre emnefeltet. Feks til "koplingsskjema for eldre Johnson 9,9 hk" Hvor gammel er maskinen? Totakter? Hva lurer du på, spesifikt? Regner med at du har et problem du vil ha løst. Usikker på årsmodell men en litt eldre utgave, ja 2 takt. Jeg har nettop handlet denne motoren og han jeg handlet den av er litt av en hobbymekanikker så han skulle koble opp lanterne. Men problemet nå er at han muligens har satt ledningene feil tilbake i stikket. Problemet jeg har er at jeg fikk start på den i 5 sek så daua den. Har sjekket pluggene og ikke gnist, holdt til og med rett på pluggene uten å få noe strøm i meg. Så derfor jeg lurer på koblingsskjema. Har du noen andre tips til hva som kan ha skjedd. Kunne høre st den kutta så er ikke problem med bensintilførselen Sitér dette innlegget Link to post
Viking2 Svart 22.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Farmpro1234 skrev On 21.8.2021 at 14.57: Hvis jeg får litt mer info kan jeg lete etter en? Usikker på årstall men er nok midten av nitti eller noe sånn Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 22.August.2021 Link til dette innlegget Svart 22.August.2021 Hvis det har kommet etter at han har koplet så ville jeg sjekket alle koplinger mellom tennplugger og coil, og coil og under svinghjul. Start med å sjekke koblingene til dødmannsknappen. Er du uheldig så er det en magnet som har løsnet eller en stator som er defekt. Begge deler er under svinghjul så da må svinghjul av. Men start med å sjekke det enkleste først. Sjekk dødmannsknapp, tennplugg og pluggledning. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.