Jump to content

Edit History

X10an

X10an

Her benyttes uttrykket "jordfeil" på en måte jeg ikke kjenner til. Jeg har rett og slett store problemer med å forholde meg til hva som menes med "jordfeil" i et 24VDC system. Er du sikker på at du har et jordet elektrisk opplegg?

Pime skrev for 2 timer siden:

Men hvordan  feilsøker man egentlig en jordfeil? Generelt og i dette tilfellet?

Rent generelt kan du feilsøke jordfeil ved å koble vekk en og en kurs eller forbruker til jordfeilen forsvinner. Du kan også forsøke å koble vekk jord til noen av de mistenkte forbrukerne. I en båt kan du starte med varmevifter, batterilader og vaskemaskin. Dette bør man i utgangspunktet overlate til folk som vet hva dem driver med. Når det kommer til feilsøking av "jordfeil" i dette konkrete tilfellet, bør du komme langt om du bare drar ut stikkontakten til batteriladeren?

Ut fra det du beskriver tror jeg egentlig du bør lete etter noe helt annet.

X10an

X10an

Her benyttes uttrykket "jordfeil" på en måte jeg ikke kjenner til. Jeg har rett og slett store problemer med å forholde meg til hva som menes med "jordfeil" i et 24VDC system. Er du sikker på at du har et jordet elektrisk opplegg?

Rent generelt kan du feilsøke jordfeil ved å koble vekk en og en kurs eller forbruker til jordfeilen forsvinner. Du kan også forsøke å koble vekk jord til noen av de mistenkte forbrukerne. I en båt kan du starte med varmevifter, batterilader og vaskemaskin. Dette bør man i utgangspunktet overlate til folk som vet hva dem driver med. Når det kommer til feilsøking av "jordfeil" i dette konkrete tilfellet, bør du komme langt om du bare drar ut stikkontakten til batteriladeren?

Ut fra det du beskriver tror jeg egentlig du bør lete etter noe helt annet enn en jordfeil.

X10an

X10an

Rent generelt kan du feilsøke jordfeil ved å koble vekk en og en forbruker til jordfeilen forsvinner. Du kan også forsøke å koble vekk jord til noen av de mistenkte forbrukerne. I en båt kan du starte med varmevifter, batterilader og vaskemaskin. Dette bør man i utgangspunktet overlate til folk som vet hva dem driver med. Når det kommer til feilsøking av "jordfeil" i dette konkrete tilfellet, bør du komme langt om du bare drar ut stikkontakten til batteriladeren?

Ut fra det du beskriver tror jeg egentlig du bør lete etter noe helt annet enn en jordfeil.

X10an

X10an

Pime skrev for 1 time siden:

Rent generelt kan du feilsøke jordfeil ved å koble vekk en og en forbruker til jordfeilen forsvinner. Du kan også forsøke å koble vekk jord til noen av de mistenkte forbrukerne. I en båt kan du starte med varmevifter, batterilader og vaskemaskin. Dette bør man i utgangspunktet overlate til folk som vet hva dem driver med. Når det kommer til feilsøking av "jordfeil" i dette konkrete tilfellet bør du komme langt om du bare drar ut stikkontakten til batteriladeren?

Tror egentlig du bør lete etter noe helt annet enn en jordfeil.

• Create New...