Jump to content

Edit History

tuffff

tuffff

Roger jo skrev On 24.8.2021 at 18.10:

Har du sovet i timen?

Allerede i 2009 gav Norge 1 milliard til tiltak for å redde Østersjøen. 

Vis hele sitatet  

Jeg er ikke overbevist om at en milliard inflaterte norske kroner gjør allverden for det totale utslippet disse landene står for. Tror det skal nokså mye mer til. Jeg har reist litt i Baltikum, og elvene der frister ikke til et bad - sånn uten videre.

Hulda skrev On 24.8.2021 at 18.43:

Og så er man opptatt av all dritten som render ut av Østersjøen og lander i Oslofjorden. Det er litt underlig, for mot alle spådommer er sundet mellom Kjøben og Helsingborg og brokonstruksjonen der den rikeste biotopen man har, eller har hatt, på veldig mange år. I det området der. 

Vis hele sitatet  

Mulig at det er bra med variasjon under broen, men det forhindrer ikke at alt som slippes ut i disse landene feier forbi her ute i ytre Oslofjord og videre nedover sørlandskysten. En god del av utslippene blir nok også igjen her oppe hos oss.

tuffff

tuffff

Roger jo skrev On 24.8.2021 at 18.10:

Har du sovet i timen?

Allerede i 2009 gav Norge 1 milliard til tiltak for å redde Østersjøen. 

Vis hele sitatet  

Jeg er ikke overbevist om at en milliard inflaterte norske kroner gjør allverden for det totale utslippet disse landene står for. Tror det skal nokså mye mer til. Jeg har reist litt i Baltikum, og elvene der frister ikke til et bad - sånn uten videre.

Hulda skrev On 24.8.2021 at 18.43:

Og så er man opptatt av all dritten som render ut av Østersjøen og lander i Oslofjorden. Det er litt underlig, for mot alle spådommer er sundet mellom Kjøben og Helsingborg og brokonstruksjonen der den rikeste biotopen man har, eller har hatt, på veldig mange år. I det området der. 

Vis hele sitatet  

Mulig at det er bra med variasjon under broen, men det forhindrer ikke at alt som slippes ut i disse landene feier forbi her ute i ytre Oslofjord og videre nedover sørlandskysten. En god del av utslippene blir nok også igjen her opp hos oss.

• Create New...