Jump to content

Edit History

larole

larole

Hei, 

I dag hadde jeg et uhell i båten. Jeg bestemte meg for å helle 20 liter fra en jerrykanne over på tanken. Fremme på ståltuten var det en plast-tut i svart "trekkspillform". Den er på størrelse med en diger tommeltott.

Denne falt ned i tanken. Det er en 300 liters Vest Mekan tank. 

Det er tilnærmet umulig å få denne opp uten å skjære hull i tanken, så det vil jeg helst unngå. Jeg sitter igjen med følgende tanker (no pun intended):

1) Om den flyter er ikke dette noe å stresse med. Den er beregnet for drivstoff, så den vil neppe løse seg opp i min levetid.

2) Om den synker, er skrekken at den vil tette utsuget til motor, men ligger ikke dette som oftest litt over bunn? 

Hvor kraftig er egentlig utsuget fra en dieseltank med en 2,8 liters Cummins i andre enden?

Hvor alvorlig ville dere sett på dette om det viser seg at den IKKE flyter?

Skjermbilde 2021-08-22 kl. 12.32.25.png

larole

larole

Hei, 

I dag hadde jeg et uhell i båten. Jeg bestemte meg for å helle 20 liter fra en jerrykanne over på tanken. Fremme på ståltuten var det en plast-tut i svart "trekkspillform". Den er på størrelse med en diger tommeltott.

Denne falt ned i tanken. Det er en 300 liters Vest Mekan tank. 

Det er tilnærmet umulig å få denne opp uten å skjære hull i tanken, så det vil jeg helst unngå. Jeg sitter igjen med følgende tanker (no pun intended):

1) Om den flyter er ikke dette noe å stresse med. Den er beregnet for drivstoff, så den vil neppe løse seg opp i min levetid.

2) Om den synker, er skrekken at den vil tette utsuget til motor, men ligger ikke dette som oftest litt over bunn? 

Hvor kraftig er egentlig utsuget fra en dieseltank med en 2,8 liters Cumminst i andre enden?

Hvor alvorlig ville dere sett på dette om det viser seg at den IKKE flyter?

Skjermbilde 2021-08-22 kl. 12.32.25.png

• Create New...