crab Startet 23.August.2021 Link til dette innlegget Startet 23.August.2021 Jeg skal i gang med å sveise beslag til landgang til flytebrygge siden det er ingen jeg vet om som selger det i området her. Det er dimensjonering av selve hengsler jeg trenger hjelp til, resten i flattstål som blir festet i betong på land og i landgangen av tre skal gå greit. Hengsler blir av typen rør i rør eller rundstål i rør. Vet ikke eksakt lengde og bredde på landgang enda, men blir laget i 48x198 mm og terassebord. Hvilken dimensjon på rør bør jeg velge? Kanskje noen har bilder? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.August.2021 Link til dette innlegget Svart 23.August.2021 Kanskje du skulle informere om hvor dette er og hvor værutsatt området er. Hvis det er Sognsvann, så holder 10 mm. Sitér dette innlegget Link to post
crab Svart 23.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2021 (redigert) Dette er i Møre og Romsdal (ytre strøk). Vindutsatt område. Beskyttet av terreng og molo mot nord, vest og sør. Redigert 23.August.2021 av crab (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
AskeladdenC65 Svart 23.August.2021 Link til dette innlegget Svart 23.August.2021 Jeg gjorde det sånn. 24mm bolt gjennom emnesrør, tykkvegget. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 23.August.2021 Link til dette innlegget Svart 23.August.2021 Jeg har bygget en, og har liknende på brygga i Sverige. Galge på landsiden på hver side av landgangen og kjetting ned til beslag på selve landgangen. Lages enkelt av 10 x 100 mm flatjern. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.