Jump to content

Edit History

kdtran

kdtran

Jeg var i båthavnen vår når dette skjedde, og hjalp til med å få den skadde båten på land etter hendelsen. Min forståelse av hendelsesforløpet er at det skjedde som en konsekvens av at en annen båteier enn den skadelidende ikke respekterte at det var 2 båter, inkludert den skadelidende, på vei gjennom løpet fra motsatt retning.

Det endte med at ett medlem i foreningen vår fikk knust baugen på båten sin, og det var noen hektiske minutter før vi klarte å sikre båten i kranen til foreningen. Det gikk etter forholdene bra med dem som var ombord, men det ble store materielle skader på båten til tross for at denne ble reddet før den sank fullstendig.
 

Kjøreregelen som praktiseres i strømmen er at den som har motstrøm gjennom løpet skal vike for den som har medstrøm. 
Det sagt, er det båt på vei inn i løpet så skal du vente til løpet er klart, uavhengig om du har motstrøm eller medstrøm. 
 

Med unntak av de få minuttene når strømmen snur, har jeg ingen som helst mulighet til å trygt stoppe min 35 foter når jeg først har kommet inn i strømmen, og jeg har vært vitne til litt for mange «nære på» opplevelser i løpet av de 7 årene jeg har hatt hjemmehavn i Nordåsvannet. 

Jeg håper derfor at de av dere som frekventerer området og som konsekvent insisterer på å kjøre i plan gjennom strømmen, sjekker at løpet er klart før dere kommer susende.

kdtran

kdtran

Jeg var i båthavnen vår når dette skjedde, og hjalp til med å få den skadde båten på land etter hendelsen. Min forståelse av hendelsesforløpet er at det skjedde som en konsekvens av at en annen båteier enn den skadelidende ikke respekterte at det var 2 båter, inkludert den forulykkede, på vei gjennom løpet fra motsatt retning.

Det endte med at ett medlem i foreningen vår fikk knust baugen på båten sin, og det var noen hektiske minutter før vi klarte å sikre båten i kranen til foreningen. Det gikk etter forholdene bra med dem som var ombord, men det ble store materielle skader på båten til tross for at denne ble reddet før den sank fullstendig.
 

Kjøreregelen som praktiseres i strømmen er at den som har motstrøm gjennom løpet skal vike for den som har medstrøm. 
Det sagt, er det båt på vei inn i løpet så skal du vente til løpet er klart, uavhengig om du har motstrøm eller medstrøm. 
 

Med unntak av de få minuttene når strømmen snur, har jeg ingen som helst mulighet til å trygt stoppe min 35 foter når jeg først har kommet inn i strømmen, og jeg har vært vitne til litt for mange «nære på» opplevelser i løpet av de 7 årene jeg har hatt hjemmehavn i Nordåsvannet. 

Jeg håper derfor at de av dere som frekventerer området og som konsekvent insisterer på å kjøre i plan gjennom strømmen, sjekker at løpet er klart før dere kommer susende.



×
×
  • Create New...