Jump to content

Edit History

Luna III

Luna III

Hulda skrev 14 minutter siden:

Ikke noe problem at bunnen er malt innvendig så lenge malingen ikke er diffusjonstett.

Det vet jeg ingenting om, men hva slags maling blir brukt da? Eller bør brukes? Kan hende jeg finner ut at det holder med en skikkelig rengjøring med husvask. Ser også at alle blylodda til ballast ligger helt i bunnen. Tror jeg leste en gang at de også burde plasseres i vannlinjen. Det er vel ikke så bra at de ligger og presser på bordgangene? Er en innvendig "hylle" på spantene til å legge ballasten på lurt kanskje? Eller hva er beste løsningen? Men nå må jeg ned i havna og skrape litt. Tar litt hver dag så jeg ikke går helt lei. Har erfaring etter å ha skrapt ren en 33 fots plastbåt en vinter ;)

Luna III

Luna III

Hulda skrev 7 minutter siden:

Ikke noe problem at bunnen er malt innvendig så lenge malingen ikke er diffusjonstett.

Det vet jeg ingenting om, men hva slags maling blir brukt da? Eller bør brukes? Kan hende jeg finner ut at det holder med en skikkelig rengjøring med husvask. Ser også at alle blylodda til ballast ligger helt i bunnen. Tror jeg leste en gang at de også burde plasseres i vannlinjen. Det er vel ikke så bra at de ligger og presser på bordgangene? Er en innvendig "hylle" på spantene til å legge ballasten på lurt kanskje? Eller hva er beste løsningen?

• Create New...