Thomas98 Startet 24.August.2021 Link til dette innlegget Startet 24.August.2021 Hei! Og håper noen kan hjelpe med ett problem på min daycruiser. Her om dagen skulle jeg starte motoren da den har gått helt fint etter litt rep, men når jeg skulle starte den så starter den helt fint hvis man gir gass, men når den skal gå på tomgang og sette seg i gir, så dør den. Etter ett par forsøk kom det tilslutt hvit gugge ut av ett rør (se bilde, rød sirkel er guggen, og gul sirkel er der det kom fra. Noen som vet hva problemet er? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 24.August.2021 Link til dette innlegget Svart 24.August.2021 Dro ikkje du opp peilepinnen og sjekka fargen der? Sitér dette innlegget Link to post
Thomas98 Svart 24.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2021 Jepp, og den var svart.. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 24.August.2021 Link til dette innlegget Svart 24.August.2021 Ja du får gjer rein den slangen da. Og helst oppunder ventildekselet. Det er vatn og olje som er blandet. Uansett isåfall at olja var normal så har det ingen sammenheng med at motoren stopper utover at kanskje den gugga kan ha rent inn i forgasseren. Om tomgang generelt er et problem og ikkje girvekslingen. Sitér dette innlegget Link to post
tnlu Svart 24.August.2021 Link til dette innlegget Svart 24.August.2021 Hei. Hvis den sorte slangen kommer fra veivhus ventilasjon eller lufter eventuelt overtrykk fra toppdeksel så tror eg at eg ville sjekket om det er samme farge under oljepåfyllingslokk. Ser litt ut som vann i olje for meg men... Sitér dette innlegget Link to post
Thomas98 Svart 24.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2021 Tusen takk for svar :) skal få sjekka litt mer neste gang jeg er på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.