Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Båten er på vannet, og planen er å la den være på vannet fram til neste vår, når jeg skal ta sørvis på den etter ett års bruk. Men jeg merket i dag at det begynte å bli lite hydraulikkolje på styringen, og jeg er nokså sikker på at den svetter fra iallfall den ene slangen bak. Jeg har null peiling på sånt, men de bulkene rett utenfor fittingen ser ut som svakheter for meg. Og med min flaks vil selvsagt slangen briste når jeg er på utsiden av Ryvingen og holder på med hummerteiner i halvannen meter bølger...

Da er det egentlig like greit å bytte begge to samtidig. Men jeg regner med at båtpusherne vil kreve å ta den på land for å gjøre det (det er iallfall det jeg har fått høre at andre i byen har fått beskjed om), og det koster jo to høvdinger ekstra å ta den opp og sette den uti igjen. Hengeren vil jeg ikke ha i nærheten av vann, for jeg har nettopp overhalt alle de fire hjullagrene og skal selge den. Sånn krymping av fittinger kan jeg selvsagt ikke klare selv, men er det noen annen løsning? Annet enn å skru løs og ta ut slangene, for jeg må demontere halve båten for å komme til.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Mastiff

Mastiff

Båten er på vannet, og planen er å la den være på vannet fram til neste vår, når jeg skal ta sørvis på den etter ett års bruk. Men jeg merket i dag at det begynte å bli lite hydraulikkolje på styringen, og jeg er nokså sikker på at den svetter fra iallfall den ene slangen bak. Jeg har null peiling på sånt, men de bulkene rett utenfor fittingen ser ut som svakheter for meg. Da er det egentlig like greit å bytte begge to samtidig. Men jeg regner med at båtpusherne vil kreve å ta den på land for å gjøre det (det er iallfall det jeg har fått høre at andre i byen har fått beskjed om), og det koster jo to høvdinger ekstra å ta den opp og sette den uti igjen. Hengeren vil jeg ikke ha i nærheten av vann, for jeg har nettopp overhalt alle de fire hjullagrene og skal selge den. Sånn krymping av fittinger kan jeg selvsagt ikke klare selv, men er det noen annen løsning? Annet enn å skru løs og ta ut slangene, for jeg må demontere halve båten for å komme til.

• Create New...