Jump to content

Edit History

Gudrun

Gudrun

Til -morten- :

Ja noe pussig begge maskinene stoppet.

På den annen side husker jeg noen år tilbake en konsulent som påstod de solgte en arbeidsbåt med det sikreste fremdriftsmaskineriet i landet. To helt adskilte system.

Alt virket greit til begge tankene ble fylt fra samme plass som i ettertid viste seg å ha mye bunnfall.... :eek:

Ellers likte jeg godt at vi har såpass god slepekapasitet tilgjengelig på strekninger hvor det kan være tøft værmessig.

Med sine 350 tonn på kroken var nok "Saltfjord" godt egnet.

Episoden med turistskipet som ble reddet av ankrene like før de traff bunn sørget nok for å påminne de bevilgende til hele tiden ha egnet og nok materiell tilgjengelig.

Siden jeg nevnte trekkraft: Mange av de nyere taubåtene som opererer opp og ned langs kysten har gjerne mellom 60 til 90 tonn på kroken. 

Gudrun

Gudrun

Til -morten- :

Ja noe pussig begge maskinene stoppet.

På den annen side husker jeg noen år tilbake en konsulent som påstod de solgte en arbeidsbåt med det sikreste fremdiftsmaskineriet i landet. To helt adskilte.

Alt virket greit til begge tankene ble fylt fra samme plass som i ettertid viste seg å ha mye bunnfall.... :eek:

Ellers likte jeg godt at vi har såpass god slepekapasitet tilgjengelig på strekninger hvor det kan være tøft værmessig.

Med sine 350 tonn på kroken var nok "Saltfjord" godt egnet.

Episoden med turistskipet som ble reddet av ankrene like før de traff bunn sørget nok for å påminne de bevilgende til hele tiden ha egnet og nok materiell tilgjengelig.

Siden jeg nevnte trekkraft: Mange av de nyere taubåtene som opererer opp og ned langs kysten har gjerne mellom 60 til 90 tonn på kroken. 

• Create New...