Frøken Skuteløs Startet 12.November.2005 Link til dette innlegget Startet 12.November.2005 Jeg er på utkikk etter en livbøye/redningsbøye (eller hva det heter) til pappas båt. Kom over disse sidene da jeg søkte på google. Det skal være en gave til pappa og med navn/kallenavn på båten trykt på livbøyen. Noen som vet hvor jeg får kjøpt noe slik, evt hvilke butikker hvor det er mest sannsynlig at jeg får treff? Evt tips på andre båtrelaterte gaver som en båtentusiast vil sette pris på? Sitér dette innlegget Link to post
Regent Svart 12.November.2005 Link til dette innlegget Svart 12.November.2005 Hei og velkommen til forumet Er ikke sikker på om du får tak i ferdig bøye med navn, i tilfelle så tror jeg det vil bli uforholdsmessig dyrt. Det jeg gjorde var å kjøpe en hesteskobøye, laget meg en sjablong på PC og skar ut (brukte Wordart), brukte rimelig stivt papir når jeg skrev ut fra PC. Limte dette på bøyen og dyppet en svamp i maling og så på bøyen. Ble rimelig bra, men så skal en høre på selvskryt, for det kommer fra hjerte. Lykke til Sitér dette innlegget Hei og hå Regent Link to post
Frøken Skuteløs Svart 12.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2005 Takk for svar og godt tips. :) Er det noe spesiell type maling jeg bør bruke til dette? Noe som tåler saltvann og dårlig vær? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 12.November.2005 Link til dette innlegget Svart 12.November.2005 Et alternativ kan kanskje være å kjøpe en bøye og så få noen som driver med båtnavn i selvklebende folie til å lage noe du kan lime på? Event. kjøpe noen fine selvklebende bokstaver å klistre på. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 12.November.2005 Link til dette innlegget Svart 12.November.2005 Dette har jeg oxo tenkt på ! Ingen bedre forslag ? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
kapptein Svart 13.November.2005 Link til dette innlegget Svart 13.November.2005 Kjøp en passende sak i en båtutstyrsbutikk eller på nettet fx www.maritim.no - Hvis du er litt nevenyttig kan du fint selv male det du vil på bøya. Hvis det ikke blir heeelt perfekt, så er vel det bare sjarmerende og personlig siden det er en gave! (har selv malt med frihånd navn og hjemmehavn på bøya, brukte Shipolin). Eller du kan ta bøya med til en skiltmaler og a) få laget maler/sjablonger eller b) få den ferdig dekorert (fikk selv laget et par sjablonger hos den lokale skiltmakeren - kostet noen hundringser, men da ble det også slik jeg ville ha det). Andre maritime gaveartikler kan du lett finne på nettet, kanskje www.nautiskhandel.no ? Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
Slagskibet Svart 13.November.2005 Link til dette innlegget Svart 13.November.2005 Gamle kart er ypperlig til å lage sjablonger av, Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 13.November.2005 Link til dette innlegget Svart 13.November.2005 Når det gjelder ditt andre spørsmål om andre ting en båtentusiast trenger/ønsker seg kommer det litt an på kanskje, hvilken båt eller båttype han har. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 13.November.2005 Link til dette innlegget Svart 13.November.2005 forøvrig kan også de fleste ( alle ? ) som lager bildekor / klistrebokstaver også lage NEGATIVE bokstaver, som man maler / tegner inni. Maritim har gummibåtmaling, den må da bli super på en redningsbøye ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Frøken Skuteløs Svart 13.November.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2005 Takker igjen for tilbakemeldinger. Når det gjelder ditt andre spørsmål om andre ting en båtentusiast trenger/ønsker seg kommer det litt an på kanskje, hvilken båt eller båttype han har. Ehh... Dette er ikke akkurat mitt fagfelt. Han har en hvit seilbåt. Noe bedre beskrivelse har jeg dessverre ikke. Tror gamlingen hadde blitt skuffet dersom han leste dette. Tror jeg prøver meg på å lage sjablonger i photoshop og satser på at en lokal båtutstyrsbutikk har både maling og hesteskobøye. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 13.November.2005 Link til dette innlegget Svart 13.November.2005 Tips; en tur på Nautisk forlag i Oslo. Alt fra båtkart, losbøker, reisebeskrivelser, utstyr som messingpasser, kikkert, fiske og kokebøker, fartøy og kysthistoriske bøker mv Nautisk forlag kan også besøkes på nettet. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Aero Svart 13.November.2005 Link til dette innlegget Svart 13.November.2005 Jeg lurer på om ikke jeg har hørt om noen tidligere som fikk dette fikset hos Christiansens Livbeltefabrik A/S i Risør. Tlf: 37 15 04 44. Mulig jeg husker feil, men det skader jo ikke å prøve Aero. Sitér dette innlegget Link to post
Blom Jr Svart 17.August.2008 Link til dette innlegget Svart 17.August.2008 Hei! Jeg tar ut navnet fra Pc en. Skjerer det ut så nyaktig som mulig. Så ligger jeg markeringstape over flaten der navnet skal være og litt utforbi , så tar jeg en fin penn eller tusj og risser på bokstavene. Etter det bruker jeg en skarp kniv til å skjære ut bokstavene med. Da er det bare å male, og trekke tapen av før det er tørt. Dette tar litt tid, men ressultatet blir bra om du gir deg tid og er nyaktig. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 17.August.2008 Link til dette innlegget Svart 17.August.2008 Koster fra £ 16 til £ 80 her borte.... avhengig av størrelse og om du vil ha SOLAS godkjent, med kasteline og lys osv.... kan ikke tenke meg annet at det finnes i Norge også... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.