Jump to content

Livbøye med navn

Frøken Skuteløs

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter en livbøye/redningsbøye (eller hva det heter) til pappas båt. Kom over disse sidene da jeg søkte på google. Det skal være en gave til pappa og med navn/kallenavn på båten trykt på livbøyen.

Noen som vet hvor jeg får kjøpt noe slik, evt hvilke butikker hvor det er mest sannsynlig at jeg får treff?

Evt tips på andre båtrelaterte gaver som en båtentusiast vil sette pris på?

Hei og velkommen til forumet

Er ikke sikker på om du får tak i ferdig bøye med navn, i tilfelle så tror jeg det vil bli uforholdsmessig dyrt.

Det jeg gjorde var å kjøpe en hesteskobøye, laget meg en sjablong på PC og skar ut (brukte Wordart), brukte rimelig stivt papir når jeg skrev ut fra PC. Limte dette på bøyen og dyppet en svamp i maling og så på bøyen. Ble rimelig bra, men så skal en høre på selvskryt, for det kommer fra hjerte.

Lykke til :flag:

Hei og hå

Regent

Kjøp en passende sak i en båtutstyrsbutikk eller på nettet fx www.maritim.no - Hvis du er litt nevenyttig kan du fint selv male det du vil på bøya. Hvis det ikke blir heeelt perfekt, så er vel det bare sjarmerende og personlig siden det er en gave! (har selv malt med frihånd navn og hjemmehavn på bøya, brukte Shipolin). Eller du kan ta bøya med til en skiltmaler og a) få laget maler/sjablonger eller b) få den ferdig dekorert (fikk selv laget et par sjablonger hos den lokale skiltmakeren - kostet noen hundringser, men da ble det også slik jeg ville ha det). Andre maritime gaveartikler kan du lett finne på nettet, kanskje www.nautiskhandel.no ?

Takker igjen for tilbakemeldinger.

Når det gjelder ditt andre spørsmål om andre ting en båtentusiast trenger/ønsker seg kommer det litt an på kanskje, hvilken båt eller båttype han har.

Ehh... Dette er ikke akkurat mitt fagfelt. Han har en hvit seilbåt. Noe bedre beskrivelse har jeg dessverre ikke. :lol: Tror gamlingen hadde blitt skuffet dersom han leste dette.

Tror jeg prøver meg på å lage sjablonger i photoshop og satser på at en lokal båtutstyrsbutikk har både maling og hesteskobøye.

• 2 år senere...

Hei!

Jeg tar ut navnet fra Pc en. Skjerer det ut så nyaktig som mulig. Så ligger jeg markeringstape over flaten der navnet skal være og litt utforbi :sailing: , så tar jeg en fin penn eller tusj og risser på bokstavene. Etter det bruker jeg en skarp kniv til å skjære ut bokstavene med. Da er det bare å male, og trekke tapen av før det er tørt. Dette tar litt tid, men ressultatet blir bra om du gir deg tid og er nyaktig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...