Grand Banks jr Svart 27.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2023 Komodo skrev On 26.4.2023 at 15.33: Kanskje ikke så ille, men det gir ham uansett en grei timelønn. 11mm tar han på tre eller fire kutt, dvs. ca 3-4 minutter pluss oppspenning og oppretting i dreiebenken. Skulle ønske jeg kunne jobbe for slike timesatser. Det er mulig det er prisen inkludert sjekk av propell og finjustering. Jeg vet egentlig ikke. Inntil han har sett propellen så er vel ingenting fastsatt heller. bmwmaxi skrev On 26.4.2023 at 15.58: Hvis du må ta av konforing så mye på mutter siden, at det ikke er igjen en hel ved/sirkel der. Det er ikke hel ved på den siden i det hele tatt så jeg på et bilde nå. Det er kun på den tykkeste siden at det er hel ved. Så da burde det går bra å korte den ned. Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
paxo Svart 28.April.2023 Link til dette innlegget Svart 28.April.2023 Hvis ny propell er 29mm akter og gammel er 27mm akter, trenger du en konforing med tykkelse 1mm (29-27=2. 2mm mindre diameter gir 1 mm tykk foring) Da vil akter på den nye propellen komme der akter på den gamle var og skruefeste blir det samme. Foran blir det da et lite mellomrom som du ikke nødvendigvis behøver gjøre noe med. Propellen vil ligge an mot kon hele veien men stikke 106-81=25mm lengre frem om du ikke dreier av. Link to post
Grand Banks jr Svart 29.April.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2023 @paxo, jeg har ikke sett slike foringer til salgs. Kun foringer i faste steg. Feks fra 35 til 40mm. Den må da nødvendigvis være 2,5mm tykk. Noen som lager foringer? Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn