Jump to content

Edit History

Popeye70

Popeye70

Har Raymarine E95 utendørs på vår seilbåt. Touch fungerer suboptimalt hvis skjermen blir våt (regn/sjø), og også hvis jeg er våt og kald på fingrene. Jeg synes også at touchen er upresis. Må ofte peke 0,5 cm unna der jeg vil trykke for å treffe riktig.

Det «oppsettet» som fungerer best for meg er kartplotteren med delt skjerm og to forskjellige oppløsninger på kartet, pluss en iPad for rask zoom og panorering rundt i kartet. Selv min førstegenerasjon iPad fra 2010 er raskere på zoom+panorering enn kartplotteren (2016-modell), og touchen er milevis bedre.

Popeye70

Popeye70

Har Raymarine E95 utendørs på vår seilbåt. Touch fungerer suboptimalt hvis skjermen blir våt (regn/sjø), og også hvis jeg er våt og kald på fingrene. Jeg synes også at touchen er upresis. Må ofte peke 0,5 cm unna der jeg vil trykke for å treffe riktig.

Det «oppsettet» som fungerer best for meg er kartplotteren med delt skjerm og to forskjellige oppløsninger på kartet, pluss en iPad for rask zoom og panorering rundt i kartet. Selv min førstegenerasjon iPad fra 2010 er raskere på zoom+panorering enn kartplotteren (2016-modell), og toucher er milevis bedre.

Popeye70

Popeye70

Har Raymarine E95 utendørs på vår seilbåt. Touch fungerer suboptimalt hvis skjermen blir våt (regn/sjø), og også hvis jeg er våt og kald på fingrene. 

Det «oppsettet» som fungerer best for meg er kartplotteren med delt skjerm og to forskjellige oppløsninger på kartet, pluss en iPad for rask zoom og panorering rundt i kartet. Selv min førstegenerasjon iPad fra 2010 er raskere på zoom+panorering enn kartplotteren (2016-modell), og toucher er milevis bedre.

Popeye70

Popeye70

Har Raymarine E95 utendørs på vår seilbåt. Touch fungerer suboptimalt hvis skjermen blir våt (regn/sjø), og også hvis jeg er våt og kald på fingrene. 

Det «oppsettet» som fungerer best for meg er kartplotteren med delt skjerm og to forskjellige oppløsninger på kartet, pluss en iPad for rask zoom og panorering rundt i kartet. Selv min førstegenerasjon iPad fra 2010 er raskere på zoom+panorering enn kartplotteren, og toucher er milevis bedre.

• Create New...