Torsen67 Startet 28.August.2021 Link til dette innlegget Startet 28.August.2021 Hei. Denne båten er ukjent for meg. Ser det ofte står VP41-b/DP 290 motorer i. Så gammelt at man bør styre unna? Registrer også at de ikke har port ut aktet. Også en ulempe. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 29.August.2021 Link til dette innlegget Svart 29.August.2021 Fin kvalitetsbåt, men litt overpriset som alle andre Nimbus'er. Kan oppleves som litt smal og trang, og lite stuverom ombord. Går fint i sjøen og har nærmest ingen planingsterskel så, den trives i alle fartsområder. Det sitter et stort antall 41 motorer i båter fra samme tidsperiode, og det er jo hvordan eiere opp gjennom årene har vedlikeholdt dise som er avgjørende. 41 motorer er ukompliserte og varer evig med godt stell. 41a motorene ryker en del ved oppstart, så se evt. etter en meb b eller p motor. Jeg hadde en med hardtop, men samme båten ellers. Jeg ville vel sett meg om etter andre båter hvis du trenger god plass. Sitér dette innlegget Link to post
Madserazzi Svart 30.August.2021 Link til dette innlegget Svart 30.August.2021 Jeg har hatt både 41a og p og synes de stort sett ryker like mye ved kaldstart jeg. Ikke noe problem på sommeren. Nimbus er stort sett bra kvalitetsbåter. På 28 dc er det ikke port ut på plattform men til gjengjeld får du en veldig fin sittegruppe/solseng akter som er romslig for denne størrelse båter. Helt ok båt for 2 voksne og 2 barn på ferie f.eks, har hatt en 28 DC targa i 3 sesonger nå som skal selges. Liten nok til å funke som en daycruiser, stor nok til ferie med familien dog med de begrensninger på plass man får i 28 små fot. Stikkabin er ganske romslig. Fin båt i litt sjø, lettplanende og holder seg i plan helt ned til 15-16 knop med bruk av flaps. Kan ikke så mye om motor men har vel hatt ad41 med 290 dp av forskjellige varianter i bortimot 10 år tilsammen og har aldri hatt noen problem med de. Behandler man det pent tror jeg de kommer til å leve veldig lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 31.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2021 Det er primært jeg og fruen som skal på overnattingstur. I blant har vi med folk på dagsturer i fint vær. Til sammenligning har vi i dag en Master 770 TC. Den er kun 270 bred, så regner med Nimbusen er en del mer romslig? Fungerer stikk-cabinen som dobbeltseng, eller er da salongen i forpiggen mer å foretrekke til permanent seng? En båt som ligger rett og fint i 18-20 knop er også å foretrekke, da vi liker denne marsjfarten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.