Jump to content

Edit History

Gullfisk

Gullfisk

Skjønner ikke helt hvorfor det er relevant hva eier har gitt for 2-3 år siden. Regner ikke med at man i 2008, da de fleste bruktbåter falt betraktelig i verdi, ville gitt bortimot det dobbelte fordi selger hadde gitt det for 2-3 år siden. Det er nok som det alltid har vært. De grådigste selgerne blir sittende med sin båt, og de som er mere opptatt av kupp enn å være på vannet, får flere sommere uten båt. Min erfaring er at dette ofte er samme personlighet på forskjellig side av bordet. 

Utfra det jeg har fulgt markedet, ser det ut som jeg med den ene båten ville hatt gratis båt i fem år, mens den største ville gitt en fortjeneste på mellom 250-350k på tre år, men jeg skal nyte dagene på sjøen med begge. Spennende å se hva neste vår bringer, men er ikke fullstendig overbevist om at det blir fall, pga økte råvarepriser. 

Gullfisk

Gullfisk

Skjønner ikke helt hvorfor det er relevant hva eier har gitt for 2-3 år siden. Regner ikke med at man i 2008, da de fleste bruktbåter falt betraktelig i verdi, ville gitt bortimot det dobbelte fordi selger hadde gitt det for 2-3 år siden. Det er nok som det alltid har vært. De grådigste selgerne blir sittende med sin båt, og de som er mere opptatt av kupp enn å være på vannet, får flere sommere uten båt. Min erfaring er at dette ofte er samme personlighet på forskjellig side av bordet. 

Utfra det jeg har fulgt markedet, ser det ut som jeg med den ene båten ville hatt gratis båt i fem år, mens den største ville gitt en fortjeneste på mellom 250-350k, men jeg skal nyte dagene på sjøen med begge. Spennende å se hva neste vår bringer, men er ikke fullstendig overbevist om at det blir fall, pga økte råvarepriser. 

• Create New...