HiWard Startet 30.August.2021 Link til dette innlegget Startet 30.August.2021 Jeg har nylig kjøpt en Windy 8000 med et automatisk brannslukkeanlegg i motorrommet. Dette er etter hvert blitt veldig gammelt, så gammelt faktisk, at det er basert på halongass. Dette er jo ikke lov lenger og jeg kunne tenke meg å bytte det ut. Spørsmålet er med hva? Det har dukket opp noen løsninger som er veldig rimelige, tenker da på disse ampullene fra Bonpet som selges flere steder. Er dette noe å satse på? Jeg er ikke helt overbevist... Andre forslag? Hva har dere i motorrommet? Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
alf-inge Svart 30.August.2021 Link til dette innlegget Svart 30.August.2021 Jeg har en Bonpet-ampulle i motorrommet, men om det vil ha noen effekt i tilfelle brann, det vet man jo ikke før det brenner. Jeg håper jeg slipper å oppleve det. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 30.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2021 alf-inge skrev 9 minutter siden: Jeg har en Bonpet-ampulle i motorrommet, men om det vil ha noen effekt i tilfelle brann, det vet man jo ikke før det brenner. Jeg håper jeg slipper å oppleve det. Det håper jeg også! Har du montert ampullen rett over motor? Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
alf-inge Svart 30.August.2021 Link til dette innlegget Svart 30.August.2021 (redigert) HiWard skrev 4 minutter siden: Det håper jeg også! Har du montert ampullen rett over motor? Nei, øverst på ene sideveggen, over drivstofftilførselen. Redigert 30.August.2021 av alf-inge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 31.August.2021 Link til dette innlegget Svart 31.August.2021 Slike automatiske slokkeanlegg er av liten verdi dersom de ikke kombineres med automatisk stopp. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 31.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2021 Mulligan skrev 1 minutt siden: Slike automatiske slokkeanlegg er av liten verdi dersom de ikke kombineres med automatisk stopp. Gjelder ikke det først og fremst dieselmotorer? Jeg har bensinmotor.. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.