Krimart
chris_a skrev for 6 timer siden:
Takk for utfyllende svar! Som bildet viser hadde skroget mange skader ned til glass, som jeg nå har pusset ned. Noen anbefalinger for å løfte flaten her opp igjen til den omliggende gelcoaten? Kan jeg bruke et slags epoksysparkel som jeg kan grunne rett på, eller må jeg på med ny gelcoat/topcoat først?
Så lenge der er mindre skader i gelcoat, og ikke ødelagt glasfiber, holder det å sparkle med polyestersparkel. Hvis du likevel skal male over med noe, så trenger du ikke bruke dyr gelcoatsparkel, du kan kjøpe en fin polyestersparkel på Biltema og bruke den. Ingen grunn til å gå for epoxy over vannlinjen i alle fall. Epoxy limer bedre og gir en sterkere masse, men er også dyrere of hardere å slipe, så det vanlige er å bruke det kun under vannlinjen.
larshans1 skrev for 5 timer siden:Påstanden om hva jeg tror?
Ganske sikker på at jeg tror det, men også ganske sikker på at jeg ofte tar feil.
Vet at International også har en type strekklakk, men har ikke sett den til salgs noe sted. Hvor kjøpte du?
ok, sorry. Der er en viss forskjell å skrive at «Doublecoat har etter min erfaring gitt veldig bra resultat» uten å rakke ned på alle andre ved å skrive at «Doublecoat er det eneste». Da bør man i alle fall ha prøvd alle alternativene. Jeg kjøpte på Martim i Arendal. Ser som sagt at mange skryter av Doueblecoat og prisen er lavere en International, men ser også at Dycas har veldig høye priser på mye av «tilbehøret». 170 kr for en halv liter xylen er friskt. Også betenkelig at de pusher xylen fremfor aceton, mye mer skadelig løsningsmiddel. Jeg er også uenig i at det er bedre enn aceton.