Thomas_h
Jeg tenker at det kan være lett å gjennomføre enkle oppgaver, så det er praktisk gjennomførbart. Med egen rask båt/bil strategisk plassert for rask service i folketette områder kan det også bli litt omsetning.
Men, skal du registrere et selskap og ta betalt for tjenesten er det plutselig litt mer utfordring.
Loverket for fritidsdykking er tynt men som alt nevnt over;
"Fridykking
Arbeidstilsynet advarer mot fridykking i arbeidssammenheng. Fridykking er dykking uten bruk av tilført pusteluft, der dykkeren holder pusten under vann.
Arbeid i overflaten der det brukes flytevest regnes ikke som dykking. Ved fridykking har dykkeren et svært begrenset luftforråd, noe som representerer et betydelig faremoment. En fridykker som setter seg fast vil være i umiddelbar livsfare. "
Videre...
"Oppdragsgiver har ansvar for å kontrollere at oppdragstakers internkontroll samsvarer med egne krav til sikkerhet og internkontroll"
Enkeltmannforetak har også krav til internkontroll (hms håndbok) når du selger forbrukertjenester.
Jeg vet ikke helt, men regner med det er krav til personskadeforsikring, og da kommer det egne krav til trygg arbeidsplass. Det blir ikke veldig lett når arbeidstilsynet har skrevet de ordene over.
Så hvis du oppretter et selskap og gjør det skikkelig, kan det være du ikke klarer å følge en del av kraven uten betydlig økte kostnader.
Men hvis du leser gjennom de relevante lover og setter deg skikkelig inn i det så kan det finnes unntak etc. Hvis du finner ut at det er "umulig" så har du lært noe, så vinn-vinn. ?
Jeg jobbet som dykkeinstruktør og hadde vel da klasse S. De har nå byttet til klasse A, og jeg har ikke fulgt med i tiden.