index Svart 2.September.2021 Link til dette innlegget Svart 2.September.2021 Det tappes mer på sommeren enn på våren. Jeg har en båt i samme størrelse som jeg ikke bruker så ofte, da den er mest i reserve. Startes noen få ganger i året, og ligger uten lading ellers. Ser ut til å funke overraskende bra. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hulda Svart 2.September.2021 Link til dette innlegget Svart 2.September.2021 William 'Fisker' lå gratis i havnen der jeg jobbet om vinteren, så jeg kjente mannen godt. Arbeidsbåten hans var en 17 fot klinkbygget furu plattgatter med 25 hk Yamaha på hekken. Den båten levde han og kona av. Han var yrkesfisker i andre generasjon i Son. En måneds tid, eller to, om vinteren frøs han inne. Da lå båten der. Motoren var nedtiltet. Bensintanken stod i båten. Han hadde aldri kondens. Motoren hadde snorstart. Start på andre forsøk, uansett. Båten ble skuffet fri for snø. Han svei av 1500 liter bensin i året og byttet til ny Yamaha 25 hk hvert annet år. Det er rett og slett ikke noe greie å bruke båten om vinteren. Helt kurant. Sitér dette innlegget Link to post
sjøulv Svart 3.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Takk for gode tips. Kan teste spenning ja. - Hulda-, for en fin historie!det er vel som mange sier:båter/motorer er lagd for å brukes og ligge på sjøen. Ja har stor tro på at dette går bra, rart jeg ikke har gjort dette før når jeg står der en fin mild vinterdag og sjøen ligger flat. Er det lov å si at jeg gleder meg til vintern! ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.