Gladlaxen
Båten i innlegget er den rimeligste båten man kan dele på. Til neste år får de bla Hydrolift E-22 som er en elektrisk skjærgårdsjeep. Man har ulike prismodeller i medlemsskapet ut i fra om man skal bruke båten bare på dagtidi ukedagene, eller hele tiden.
Man har også 4 ulike typer medlemskap. Du har komfort (billigst), komfort+, premium, og premium x.
Komfort+ er bare en litt kjappere snekke. Premium er for de som vil kjøre Hydrolift sin båt. Premium X er for de som vil kjøre en båt som heter X-Shore, som er en båt som koster 2,5 mill.
Man kan låne båter som er billigere hvis man har et dyrere medlemskap. Prisene varierer fra 30.000 kroner til 156.000 kroner i året.
-morten- skrev for 2 timer siden:En moderne firetakter lager jo ikke nevneverdig støy i 4-6 knop heller 1000-1500 omdr. Jeg har prøvd å søke på Youtube for å høre de nye V12 motorene til Mercury.. i den fartten høres bare vindstøy!!
Jeg leste en notis der de hadde testa større elbåter som var hurtiggående og der var det omtrent like mye støy ved førerplassen som med en tilsvarende cabincruiser....
Båten min lager svært lite lyd i 5-6 knop og på tomgang, men du vil alltid høre en svak lyd fra motoren. Det er ikke noe problem å ha en normal samtale. Med en elbåt i den farten hører du bare sjøen. Det er derfor noe helt annet.
Nå vet jeg ikke hva slags støy du refererer til med hurtiggående elbåter, men i høy fart vil det uansett bli vindstøy og lyder fra skroget. Har selv eid mange ulike elbiler og det er liten forskjell på støy når man kjører på motorveien fordi dekkene lager lyd.
Gullfisk skrev 1 time siden:Badebåt for småturer i nærområdet, uten overnatting. Hvor mange er det egentlig meningen skal dele båt i en slik pool?
Det kommer flere modeller til neste år. De vil ikke si eksakt hvor mange som deler på en båt, men de tar ikke inn flere medlemmer enn at det skal være mulig å dele. Slik jeg forstå det tar de erfaringer de får under veis for å optimalisere tjenesten. I følge representanten fra Kruser skal båtene være såpass tilgjengelig at det skal være som å ha sin egen båt. Ut i fra deres erfaringer bruker folk i snitt båtene 15 ganger i løpet av sesongen sa han. De mest ivrige bruker de 30 ganger.
De skal også begynne å tilby mat levering fra lokale spisesteder. Man kan booke mat gjennom appen man booker båt, også står middagen klar når man kommer ombord. Man må naturligvis betale ekstra for dette.