Renzir Startet 1.September.2021 Link til dette innlegget Startet 1.September.2021 Har en d2-40b i båten og tilkoblet en yachtdevices sak som viser motorsaga på plotter. Ser i vp manual at termostat åpner gradvis mellom 90 og 105 grader. Når jeg kjører f.eks 2300rpm ligger temperatur på 90 grader. Hvis jeg øker turtall til eks 2600 så øker temp oppover mot 96-97. Hva er egentlig maks før motoren «koker». Når tar den skade. Antar svaret kanskje er 105 da vp sier det på maks kjølevannstemp. Men vet jo ikke helt hvor måleren sitter. Hva ser dere andre på deres motorer under gange? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 2.September.2021 Link til dette innlegget Svart 2.September.2021 Ett lukket kjølesystem tåler mer enn 100 grader før det begynner å koke, så lenge du er innenfor spec på termostaten så hadde jeg ikke bekymret meg. Finnes nok en guru her inne som retter på meg om jeg er helt på viddene. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.