Jump to content

Bukh DV 10 får ikke kompresjon

HarrVi

Recommended Posts

Dersom dekompresjonshendel har stått åpen over en lengre periode, så kan det være at ventilen ikke lukker skikkelig mot setet når du tar hendelen av. Du kan ta en ørliten dæsj med olje i innsuget og se om kompresjonen blir bedre. Oljen vil da tette det lille som mangler på ventilen til du får start og brent vekk eventuell rust og irr som har dannet seg. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

• 3 uker senere...

> Du kan få hydrolock som det heter.

Ouch. Det vil vi ikke ha. Men jeg tror jeg har unngått det på instinkt/flaks... Jeg pleier å turne motoren noen runder etter å ha sprutet olje inn i innsuget. Uten å starte den. (Fjerner kompresjonen - egen spak for det på min Bukh - og drar motoren rundt noen sekunder på starteren). Tanken er å fordele oljen rundt inni der så stempel og sylinder blir smurt før vinteren kommer og tar oss. Men det hjelper vel mot hydrolock også, hm?

Jeg hadde en DV 10 for noen år siden. Den hadde også dårlig kompresjon. Tok av toppen og det viste seg at ventilseter hang og dinglet rundt ventilstammen (de var helt løse). Tidligere eier hadde brukt mengder med startgass over lang tid noe som ikke er bra.

Hvis du tørner motor for hånd 2 hele omdreininger så er veske slag ikke noe tema.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...