krabbelars Startet 3.September.2021 Link til dette innlegget Startet 3.September.2021 Har igjen begynt å kikke litt på kina-varer etter at "moms-fri" grensen opphørte . Men så er det Covid problematikken , presset frakt-kapasitet for containere , forsinkeleser , etc. Hvordan opplever dere som har bestilt varer fra Kina i år , at frakttiden tar ? Tips til frakt og fortolling mottas med takk , da det er noen år siden siste Kina-bestilling . . . Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
shipahoy Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 AliExpress legger nå til moms, slik at du slipper fortollingsgebyr i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Har bestilt stort og smått de siste mnd, og det har blitt levert som forventet. Både ebay og Aliexpress har lagt på mva, så har ikke vært noe snakk om fortolling. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Litt bingofølelse. Har fått dingser etter én uke og 5 uker. Ingen tull med mva og toll. Helt friksjonsløst, bortsett fra frakta. Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Samme erfaring som de andre. Levering går som før, men totalprisen blir noe høyere. Landcrab skrev for 3 timer siden: Både ebay og Aliexpress har lagt på mva, så har ikke vært noe snakk om fortolling Vet du hvilke av punktene nedenfor som bestillinger fra Alixpress går under? Har ikke fått tollgebyr på noe av det jeg har bestilt, men har samtidig ikke bestilt noe som koster over 100-, "1. Varer med verdi opp til 3000 kr der mva. er betalt i utenlandsk nettbutikk (VOEC-ordningen): Ingen fortolling. 2. Næringsmidler, særavgiftsvarer og restriksjonsbelagte varer uansett verdi, samt varer med verdi over kr 3000: Ordinær fortolling til kr 299 3. Andre varer med verdi opp til 350 kr: I en overgangsperiode skal ikke Posten fortolle slike varer. Det betyr at du ikke må betale noe ekstra når du mottar varen. Posten jobber med en fortollingstjeneste som lanseres for varer med verdi under 350 kr når overgangsperioden er slutt. Pris og løsning er ikke klart enda 4. Andre varer med verdi mellom 350 kr og 3000 kr: Forenklet fortolling til kr 149." - Posten.no/toll2020 Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 1. Varer med verdi opp til 3000 kr der mva. er betalt i utenlandsk nettbutikk (VOEC-ordningen): Ingen fortolling. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Lenge siden jeg har bestilt noe nå, men la idag inn en bestilling for fleksibel lenke til armbåndsur hos eBay. Der var moms lagt til, så regner med at det går greit. Avsender var forresten i Frankrike og leveringstid anslått til snaut 2 uker. Så nå er det bare å vente og se når varen kommer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Windy37GM Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 (redigert) Jeg sender varer over hele verden fra websiden min: http://www.kad44.com Jeg opplever at vanlig brev (som jeg sender) bruker 50%-100% lenger tid enn før Covid. Da er det Norge-USA, Norge-Europa generellt… Et brev fra Norge til UAE brukte 75 dager….. Redigert 3.September.2021 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Okkaby Svart 3.September.2021 Link til dette innlegget Svart 3.September.2021 Windy37GM skrev for 3 timer siden: Jeg sender varer over hele verden fra websiden min: http://www.kad44.com Jeg opplever at vanlig brev (som jeg sender) bruker 50%-100% lenger tid enn før Covid. Da er det Norge-USA, Norge-Europa generellt… Et brev fra Norge til UAE brukte 75 dager….. Vet ikke hva du selger via siden din. Men vet at Avast kommer med varsling og blokkerer siden. Så kanskje du bør sjekke litt. Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 5.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2021 Supert , takk for oppdateringer om bestillinger av Kina-varer (AliExpress , etc.) Fint at man slipper tenke på MVA , og at varer (samlet verdi) under 3000,- er særlig problemfritt. Ser også at frakte-tiden til Norge er som "normalt" , så da er det bare å la seg friste igjen ! Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Dreuf Svart 5.September.2021 Link til dette innlegget Svart 5.September.2021 Jeg har stadig pakker på vei fra Kinaland. Ebay og Aliexpress er der jeg handler mest. Har noen gang måtte betale mva 2 ganger siden selger ikke har opplyst VOEC nummer på pakken/faktura. Fikk ett tips her inne om å legge inn VOEC nummer i adressen min og har ikke hatt problem med dobbel mva etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 5.September.2021 Link til dette innlegget Svart 5.September.2021 Fikk pakke i postkassa i dag. Bestilt hos AliExpress 17. august. Det skulle bli ca. 2,5 ukers leveringstid. Helt innafor, men normalen er nok nærmere 4 uker for min del. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.