Rune.f
Om du ser etter på siste bildet så ser du kanske att jeg la på ca 10lag med glassfibermatte som ble lagt over glassfibersparkel, den armerer matten tåler bevevelse veldig bra, du får også strekt forsterkningen langt ut til sidene for selve skaden.
Tapping av skrog..
Gå inn på Nettbåt/andre å kjøp 2st std skrog tappe plugger, jeg brukte 30mm.
Jeg borret ett hull nederst på hver side av bakspeilet, hevet baugen å vatret opp båten så vannet rant ut via begge hull, la den stå sånn ett par døgn.
Sett deretter inn drenerings pluggene(sånne med skrutopp), vær nøye så du bruker hullbor med nøyaktig rett diam til tappepluggen da skruene sitter nær kanten, lim så inn drenerings pluggene med Tec 7 å skru de fast(forborr med rett diam borr til skruer), rusk opp litt rundt tappeplugg med sandpapir, avfett å smør på litt Tec 7 rundt kanten utvendig til slutt, legg på bunnsmøring over det hele.
Skru ut pluggene å ha baugen høyt hver gang båten er på land, unngår da vann mellom skroget som fryser å sprenger skrogene ytterligere fra hverandre.
Ser vannet står betydelig over den opphøyede dørken så mulig du har noen bøtter i skroget?
Lykke til :)