Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Roger og Olina skrev for 2 timer siden:

Takk for det :smiley:

Ok, men har du da loddet av de to korte kablene som sitter originalt på laderen? De er vel ca 50cm lange?

For når jeg har fulgt med og lest på andre innlegg her, så har jeg lært nå P1: pluss og minus kabel må ha samme mm2 og P2: setter du på en tykkere kabel på en tynn kabel, så har du høyere motstand i den tynne og kan få varmgang.?

Loddet av kabler som sitter originalt på laderen?  Er ikke noe sånt på min lader. 

manualen er her 

https://sterling-power.com/products/alternator-to-battery-chargers-up-to-130a

På ene siden av laderen går det hos meg pluss fra dynamo og en tynn minus til felles jord.

Ut på andre siden går pluss til startbatteri og pluss til forbruksbank. 

temp sensor dynamo er tilkoblet i tråd med manualen. Samme er en «ignition» kabel fra dynamo til lader (den måtte jeg sette på da jeg byttet fra Hitachi til Balmar dynamo)

Sterling har en liten boks som kan kjøpes for å redde dynamo om den plutselig ikke har noe sted å gjøre av strøm ut.

https://sterling-power.com/products/alternator-open-circuit-protection-device

Bitteliten

Bitteliten

Roger og Olina skrev 1 time siden:

Ok, men har du da loddet av de to korte kablene som sitter originalt på laderen? De er vel ca 50cm lange?

For når jeg har fulgt med og lest på andre innlegg her, så har jeg lært nå P1: pluss og minus kabel må ha samme mm2 og P2: setter du på en tykkere kabel på en tynn kabel, så har du høyere motstand i den tynne og kan få varmgang.?

Loddet av kabler som sitter originalt på laderen?  Er ikie noe sånt på min lader. 

På ene siden av laderen går det hos meg pluss fra dynamo og en tynn minus tilfekks jord.

temp sensor dynamo er tilkoblet i tråd med manualen. Samme er en «ignition» kabel fra dynamo til lader (den måtte jeg sette på da jeg byttet fra Hitachi til Balmar dynamo)

Bitteliten

Bitteliten

Roger og Olina skrev 1 time siden:

Loddet av kabler som sitter originalt på laderen?

På ene siden av laderen går det hos meg pluss fra dynamo og en tynn minus tilfekks jord.

• Create New...