Smokey Startet 5.September.2021 Link til dette innlegget Startet 5.September.2021 Som tittelen sier, er det noen som har bilder av en With dromedille 320 med dekk og vindskjerm? Sønnen i huset har lyst til å bygge om jolla. Vi vet om et dekk vi kan kjøpe men kunne tenkt oss å se hvordan båten ser ut når den er ombygd. noen som vet hvem som produserte disse dekkene? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 5.September.2021 Link til dette innlegget Svart 5.September.2021 Kan ikke hjelpe deg med bilde, men husker at for noen år siden var det en With 320 Dromedille med mahognydekk og vindskjerm på finn. Husker den så ganske fin ut. Lagret dessverre ikke annonsen, men kanskje noen har lagt ut annonsen på "spesielle finn.no annonser" tråden. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Smokey Svart 5.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2021 Den har jeg sett. Den var veldig fin. En av de finere. Det her blir jo et mye enklere bygge med ferdig støpt dekk. Usikker på utseende bare. Derfor jeg kunne tenkt meg å sett et bildet før jeg drar og handler Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 5.September.2021 Link til dette innlegget Svart 5.September.2021 Smokey skrev for 3 timer siden: er det noen som har bilder av en With dromedille 320 med dekk og vindskjerm? Er dette noe som har blitt levert originalt? Kan aldri huske å ha sett en Dromedille 320 med dekk og vindskjerm...? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Smokey Svart 6.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2021 Er nok ikke orginalt, har sett noen til salgs tidligere men husker ikke helt hvordan de ser ut med dekk og vindskjerm. Vet om et dekk til salgs men er litt langt å dra bare for å legge det på for å se hvordan båten blir utseendemessig, derfor håpet jeg noen hadde et bildet. Sikkert et eller annet firma som støpte disse en liten periode som ettermarkedsdel. Sitér dette innlegget Link to post
ko-stens Svart 6.September.2021 Link til dette innlegget Svart 6.September.2021 (redigert) Det gikk en slik på Mjøsa (Brumunddal) for mange, mange år siden, husker jeg. Den hadde et lite dekk foran og en lav, litt avrundet vindskjerm uten karmer. Om det var originalt utstyr vet jeg ikke, men den så bra ut, i hvert fall. Båten var gul, for øvrig. Det satt en 40 hk på den. Gikk relativt fælt, visstnok. Men noe bilde har jeg ikke av den. Edit: Mener å huske det så noe ala slik ut, selv om ikke dette er en With: Men det er jo over 30 år siden jeg så den båten. Kan rekke å huske mye gæli på den tiden! Redigert 6.September.2021 av ko-stens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Husky Svart 6.September.2021 Link til dette innlegget Svart 6.September.2021 (redigert) Kan det være en forveksling med denne? Som er en 13-foter de bygget med dekk og vindskjerm. Bildene kan jo uansett brukes som inspirasjon... Redigert 6.September.2021 av Husky (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Espen Link to post
Popeye70 Svart 6.September.2021 Link til dette innlegget Svart 6.September.2021 ko-stens skrev for 2 timer siden: Det gikk en slik på Mjøsa (Brumunddal) for mange, mange år siden, husker jeg. Den hadde et lite dekk foran og en lav, litt avrundet vindskjerm uten karmer. Om det var originalt utstyr vet jeg ikke, men den så bra ut, i hvert fall. Båten var gul, for øvrig. Det satt en 40 hk på den. Gikk relativt fælt, visstnok. Men noe bilde har jeg ikke av den. Edit: Mener å huske det så noe ala slik ut, selv om ikke dette er en With: Men det er jo over 30 år siden jeg så den båten. Kan rekke å huske mye gæli på den tiden! Det der er vel en Pioneer 8 Sport, er det ikke? Enkeltskrogsbåt som fløy bra selv med 8 eller 9,9 hk. De var skumle å sitte på med, for man satt veldig lavt, og skroget var ikke lystett, så man kunne se bølger og sjø gjennom skroget ved beina. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
enslagsgjest Svart 6.September.2021 Link til dette innlegget Svart 6.September.2021 Smokey skrev for 17 timer siden: Den har jeg sett. Den var veldig fin Du har vel ikke tilfeldigvis bilde? Kan være nyttig å ha på forumet for andre å se. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Eramar Svart 6.September.2021 Link til dette innlegget Svart 6.September.2021 En kompis hadde en with 200 (som den het dengang) med vindskjerm. Tror den var original. Om ikke var den i hvert fall veldig proft laget. Jeg er sikker på at jeg har et bilde av den et eller annet sted men fant det ikke. Men fant bilder på nett av en maken her: https://www.baadgalleri.dk/galleri/storbilledevisning/5075-with_kmv_300_dromedille?n=43036 Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.September.2021 Link til dette innlegget Svart 6.September.2021 (redigert) Eramar skrev 1 time siden: Men fant bilder på nett av en maken her: https://www.baadgalleri.dk/galleri/storbilledevisning/5075-with_kmv_300_dromedille?n=43036 Dette er vel en 300, som byttet navn til 365 samtidig som 200 byttet navn til 320? Redigert 6.September.2021 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
ko-stens Svart 6.September.2021 Link til dette innlegget Svart 6.September.2021 Popeye70 skrev for 9 timer siden: Det der er vel en Pioneer 8 Sport, er det ikke? Ja, det stemmer, men det jeg tenkte var å vise ca hvordan overbygget på With 320'en jeg så, så ut. Litt dum sammenligning, kanskje... Sitér dette innlegget Link to post
Smokey Svart 6.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2021 Der fant du et bildet Eramar?? Takk. Det er et identisk dekk som det der ser jeg som jeg har fått på bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Smokey Svart 6.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2021 Den her som var til salgs tidligere er jo fantastisk men krever litt mer tid og kunnskap med tre enn jeg har. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 6.September.2021 Link til dette innlegget Svart 6.September.2021 Jeg tror at det var en på forumet her som lagde denne med teakdekk til sin datter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.