Jump to content

Bilder av With dromedille 320 med dekk og vindskjerm.

Smokey

Recommended Posts

Er nok ikke orginalt, har sett noen til salgs tidligere men husker ikke helt hvordan de ser ut med dekk og vindskjerm. Vet om et dekk til salgs men er litt langt å dra bare for å legge det på for å se hvordan båten blir utseendemessig, derfor håpet jeg noen hadde et bildet. Sikkert et eller annet firma som støpte disse en liten periode som ettermarkedsdel.

Det gikk en slik på Mjøsa (Brumunddal) for mange, mange år siden, husker jeg. Den hadde et lite dekk foran og en lav, litt avrundet vindskjerm uten karmer. Om det var originalt utstyr vet jeg ikke, men den så bra ut, i hvert fall. Båten var gul, for øvrig. 

Det satt en 40 hk på den. Gikk relativt fælt, visstnok. Men noe bilde har jeg ikke av den. 

Edit: Mener å huske det så noe ala slik ut, selv om ikke dette er en With:

Pioner 60 år: En tradisjonell norsk suksesshistorie - Motor

Men det er jo over 30 år siden jeg så den båten. Kan rekke å huske mye gæli på den tiden!

Redigert av ko-stens (see edit history)
ko-stens skrev for 2 timer siden:

Det gikk en slik på Mjøsa (Brumunddal) for mange, mange år siden, husker jeg. Den hadde et lite dekk foran og en lav, litt avrundet vindskjerm uten karmer. Om det var originalt utstyr vet jeg ikke, men den så bra ut, i hvert fall. Båten var gul, for øvrig. 

Det satt en 40 hk på den. Gikk relativt fælt, visstnok. Men noe bilde har jeg ikke av den. 

Edit: Mener å huske det så noe ala slik ut, selv om ikke dette er en With:

Pioner 60 år: En tradisjonell norsk suksesshistorie - Motor

Men det er jo over 30 år siden jeg så den båten. Kan rekke å huske mye gæli på den tiden!

Det der er vel en Pioneer 8 Sport, er det ikke? Enkeltskrogsbåt som fløy bra selv med 8 eller 9,9 hk. De var skumle å sitte på med, for man satt veldig lavt, og skroget var ikke lystett, så man kunne se bølger og sjø gjennom skroget ved beina.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...