Jump to content

Ekkolodd i jolle - hva er den beste løsningen?

Frivakt

Recommended Posts

Jeg bruker portabelt ekkolodd. Slipper å skru fast noe! Med bæreveske med lodd, batteri og giver, er det lett å få med seg, og det er bare å sette på giveren og slå det på. 

Noe slikt kanskje?

394332

https://www.marineshop.no/garmin/135800/garmin-striker-4-ekkolodd-isfiskepakke-4-200w-farge-ekkolodd-m-bæreveske?gclid=Cj0KCQjwm9yJBhDTARIsABKIcGbNhTIkNMZbsWAUN-UIURbOD7y5kDWmc6DMZriAchDpGVmIkXnOW2UaAsuzEALw_wcB

Jeg bruker selv et eldre Garmin ekkolodd i tilsvarende veske. Fungerer som bare det. Sugekoppen kunne sittet litt bedre, men det går an å få tak i stativ til slikt og. Jeg bruker det selv. Måtte modifisere litt for å få festet giveren. Borret nye hull som passet og bruker vingebolt og vingemutter for å få den fast. Da blir det enkelt å ta den av igjen og hive i veska når en pakker sammen.

Svingarm For Ekkolodd

https://skvis.no/nb-no/176680?gclid=Cj0KCQjwm9yJBhDTARIsABKIcGY_8FALr_OLFmIS7-QHPxr7rBSJjSKpYdRCBWzbIvIQtHxs8RL_DUcaAh34EALw_wcB

Jeg har brukt det i forbindelse med dorging. Det holder ikke i høy fart. På mitt ekkolodd er det ikke fartsmåler, så jeg har i stedet tatt opp svingeren når jeg skal fort av gårde. 

Stativet er bedre å bruke om man skal opp i fart. Jeg kjøpte det i forbindelse med et "reservekjøp" da jeg hadde glemt igjen det portable hjemme da jeg reiste på tur i fjor. Kjøpte da et billig Lowrance Hook4 ekkolodd. Kjøpte samtidig en billig verktøykasse og et billig batteri på Biltema. På den måten ble det ekkoloddet portabelt. Det fungerer det og. Garmin-loddet liker jeg imidlertid mye bedre, fordi det andre kutter ut så altfor ofte og takler ikke større dybder. Det takler for øvrig heller ikke økt fart.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...