Frivakt Startet 7.September.2021 Link til dette innlegget Startet 7.September.2021 Har en Silver Viking 15. Ønsker å kunne bruke ekkolodd på fisketurer. Det er en åpen båt uten kalesje og uten installert batteri. Har noen gode tips til hvilket ekkolodd og svinger som egner seg? Sitér dette innlegget Link to post
ko-stens Svart 7.September.2021 Link til dette innlegget Svart 7.September.2021 Jeg bruker portabelt ekkolodd. Slipper å skru fast noe! Med bæreveske med lodd, batteri og giver, er det lett å få med seg, og det er bare å sette på giveren og slå det på. Noe slikt kanskje? https://www.marineshop.no/garmin/135800/garmin-striker-4-ekkolodd-isfiskepakke-4-200w-farge-ekkolodd-m-bæreveske?gclid=Cj0KCQjwm9yJBhDTARIsABKIcGbNhTIkNMZbsWAUN-UIURbOD7y5kDWmc6DMZriAchDpGVmIkXnOW2UaAsuzEALw_wcB Jeg bruker selv et eldre Garmin ekkolodd i tilsvarende veske. Fungerer som bare det. Sugekoppen kunne sittet litt bedre, men det går an å få tak i stativ til slikt og. Jeg bruker det selv. Måtte modifisere litt for å få festet giveren. Borret nye hull som passet og bruker vingebolt og vingemutter for å få den fast. Da blir det enkelt å ta den av igjen og hive i veska når en pakker sammen. https://skvis.no/nb-no/176680?gclid=Cj0KCQjwm9yJBhDTARIsABKIcGY_8FALr_OLFmIS7-QHPxr7rBSJjSKpYdRCBWzbIvIQtHxs8RL_DUcaAh34EALw_wcB Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 10.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2021 Takk for tipset, @ko-stens! Jeg har ikke sett så nøye på denne pakken ennå fordi den var omtalt som en pakke for isfiske. Hvor fort går det an å kjøre med svinger festet til sugekopp på hekken? Sitér dette innlegget Link to post
ko-stens Svart 10.September.2021 Link til dette innlegget Svart 10.September.2021 Jeg har brukt det i forbindelse med dorging. Det holder ikke i høy fart. På mitt ekkolodd er det ikke fartsmåler, så jeg har i stedet tatt opp svingeren når jeg skal fort av gårde. Stativet er bedre å bruke om man skal opp i fart. Jeg kjøpte det i forbindelse med et "reservekjøp" da jeg hadde glemt igjen det portable hjemme da jeg reiste på tur i fjor. Kjøpte da et billig Lowrance Hook4 ekkolodd. Kjøpte samtidig en billig verktøykasse og et billig batteri på Biltema. På den måten ble det ekkoloddet portabelt. Det fungerer det og. Garmin-loddet liker jeg imidlertid mye bedre, fordi det andre kutter ut så altfor ofte og takler ikke større dybder. Det takler for øvrig heller ikke økt fart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.