Jump to content

Edit History

andersb

andersb

Gullfisk skrev 26 minutter siden:

Ut i fra all tullkjøring man ser på fine dager, ser det ut til at det er stort behov for opplæring hvertfall fra 30kn, kanskje til og med fra 20kn. Synes danskenes løsning virket fornuftig.

Hvordan definerer du at du selv KAN kjøre båt @andersb?

På veien mener 3 av fire menn de er over gjennomsnittet gode sjåfører. Kun 3% mener de er under snittet, så å vurdere seg selv er antagelig en øvelse de færreste av oss mestrer.

Kan kjøre båt vil jeg definere som at jeg kan håndtere chinewalk i høy fart, jeg vet hvordan forskjellig lasting av båten vil gjøre at båten oppfører seg forskjellige, hvordan trim innvirker under forskjellige sjøforhold, ikke minst hvordan skrogform innvirker og hvordan noen båter kan kjøres og svinges med så fort du bare vil og tåler det, så går det skikkelig gærnt i andre.  Har jo også tatt flere kurs og fått feedback fra norges/verdensmestere som sier jeg kan kjøre ;) 

Når du sitter på med noen i noe som faktisk går litt fort, merker du veldig fort om personen er fersk på det eller ikke. 

@Cerberusflåsekommentar da jeg trolig har tatt mer kursing på båt og bil enn de fleste her i tråden, også på andre siden av bordet som instruktør. kombinerer du med at jeg faktisk har eid veldig mange raske båter og biler, samt innhyret som sjåfør for andre, så skal jeg faktisk skryte på meg mer skills enn menigmann. 

Plasseringene oppnådd i konkurranser jeg har deltatt i sier også at jeg ikke er helt fjern på det. 

andersb

andersb

Gullfisk skrev 14 minutter siden:

Ut i fra all tullkjøring man ser på fine dager, ser det ut til at det er stort behov for opplæring hvertfall fra 30kn, kanskje til og med fra 20kn. Synes danskenes løsning virket fornuftig.

Hvordan definerer du at du selv KAN kjøre båt @andersb?

På veien mener 3 av fire menn de er over gjennomsnittet gode sjåfører. Kun 3% mener de er under snittet, så å vurdere seg selv er antagelig en øvelse de færreste av oss mestrer.

kan kjøre båt vil jeg definere som at jeg kan håndtere chinewalk i høy fart, jeg vet hvordan forskjellig lasting av båten vil gjøre at båten oppfører seg forskjellige, hvordan trim innvirker under forskjellige sjøforhold etc. og at jeg rett og slett har kjørt båt fort i mange år, har jo også tatt flere kurs og fått feedback fra norges/verdensmestere som sier jeg kan kjøre ;) 

når du sitter på med noen i noe som faktisk går litt fort, merker du veldig fort om personen er fersk på det eller ikke. 

@Cerberusflåsekommentar da jeg trolig har tatt mer kursing på båt og bil enn de fleste her i tråden, også på andre siden av bordet som instruktør. kombinerer du med at jeg faktisk har eid veldig mange raske båter og biler, samt innhyret som sjåfør for andre, så skal jeg faktisk skryte på meg mer skills enn menigmann. 

plasseringene oppnådd i konkurranser jeg har deltatt i sier også at jeg ikke er helt fjern på det. 

• Create New...