Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Føler det er nært i sak:

 

Har nettopp vært på reisejobb i Sognefjorden med bil. Etter 5-6 lange dager går turen hjemover via Hardangerbroen, Rv13 mot Kinsarvik og videre inn mot Odda. Eller fra Hella til Sogndal.

 

Å se blindt på fartsgrensene ville vært bevisst selvmord. Man må bedømme - hele veien. Det samme gjelder selvsagt til sjøs. Skulle jeg satt en absolutt fartsgrense på disse veistrekningene, hadde det blitt 30 km/t - hele veien.

 

Desverre synes det som om selve begrepet og egenskapen "vurderingsevne" rotner litt på rot for tiden. Jeg savner klare og tydlige advokater for nettopp det: Vurderingsevne.

 

Dessverre klinger sannsynlighet bedre i politikken enn potensial. Dermed leter man konstant i statistikk, og ikke fysikk. Dog: Det er fysikken som dreper. Ikke statistikken.

 

Dette synliggjør også problematikken:

 

Enten bare slenger vi opp noen fartsskilt på 40, 50 eller 60, eller så lager vi nye skilt: Fare! Krevende vei. Kjør aktsomt. Som sagt: Hvis jeg skulle ønske å mate inn med teskje, hadde det bare vært 30 km/t sone, fotobokser og gjennomsnittsmåling - hele veien. Tross alt: Jeg har mer tro på og ønske  om aktsom ferdsel, enn harde og blinde grenser/grenseverdier.

 

Det er også min vurdering etter å ha kjørt disse veier: Fartsgrense = ingenting. Vurdering og erfaring = alt/trygt.

Solseng

Solseng

Føler det er nært i sak:

 

Har nettopp vært på reisejobb i Sognefjorden med bil. Etter 5-6 lange dager går turen hjemover via Hardangerbroen, Rv13 mot Kinsarvik og videre inn mot Odda. Eller fra Hella til Sogndal.

 

Å se blindt på fartsgrensene ville vært bevisst selvmord. Man må bedømme - hele veien. Det samme gjelder selvsagt til sjøs. Skulle jeg satt en absolutt fartsgrense på disse veistrekningene, hadde det blitt 30 km/t - hele veien.

 

Desverre synes det som om selve begrepet og egenskapen "vurderingsevne" rotner litt på rot for tiden. Jeg savner klare og tydlige advokater for nettopp det: Vurderingsevne.

 

Dessverre klinger sannsynlighet bedre i politikken enn potensial. Dermed leter man konstant i statistikk, og ikke fysikk. Dog: Det er fysikken som dreper. Ikke statistikken.

 

Dette synliggjør også problematikken:

 

Enten bare slenger vi opp noen fartsskilt på 40, 50 eller 60, eller så lager vi nye skilt: Fare! Krevende vei. Kjør aktsomt. Som sagt: Hvis jeg skulle ønske å mate inn med teskje, hadde det bare vært 30 km/t sone, fotobokser og gjennomsnittsmåling - hele veien. Tross alt: Jeg har mer tro på og ønske  om aktsom ferdsel, enn harde og blinde grenser/grenseverdier.

 

Det er også min vurdering etter å ha kjørt disse veier: Fartsgrense = ingenting. Vurdering og erfaring = alt.

Solseng

Solseng

Føler det er nært i sak:

 

Har nettopp vært på reisejobb i Sognefjorden med bil. Etter 5-6 lange dager går turen hjemover via Hardangerbroen, Rv13 mot Kinsarvik og videre inn mot Odda. Eller fra Hella til Sogndal.

 

Å se blindt på fartsgrensene ville vært bevisst selvmord. Man må bedømme - hele veien. Det samme gjelder selvsagt til sjøs. Skulle jeg satt en absolutt fartsgrense på disse veistrekningene, hadde det blitt 30 km/t - hele veien.

 

Desverre synes det som om selve begrepet og egenskapen "vurderingsevne" rotner litt på rot for tiden. Jeg savner klare og tydlige advokater for nettopp det: Vurderingsevne.

 

Dessverre klinger sannsynlighet bedre i politikken enn potensial. Dermed leter man konstant i statistikk, og ikke fysikk. Dog: Det er fysikken som dreper. Ikke statistikken.

 

Dette synliggjør også problematikken:

 

Enten bare slenger vi opp noen fartsskilt på 40, 50 eller 60, eller så lager vi nye skilt: Fare! Krevende vei. Kjør aktsomt. Som sagt: Hvis jeg skulle ønske å mate inn med teskje, hadde det bare vært 30 km/t sone, fotobokser og gjennomsnittsmåling - hele veien. Tross alt: Jeg har mer tro på og ønske  om aktsom ferdsel, enn harde og blinde grenser/grenseverdier.

Solseng

Solseng

Føler det er nært i sak:

 

Har nettopp vært på reisejobb i Sognefjorden med bil. Etter 5-6 lange dager går turen hjemover via Hardangerbroen, Rv13 mot Kinsarvik og videre inn mot Odda. Eller fra Hella til Sogndal.

 

Å se blindt på fartsgrensene ville vært bevisst selvmord. Man må bedømme - hele veien. Det samme gjelder selvsagt til sjøs. Skulle jeg satt en absolutt fartsgrense på disse veistrekningene, hadde det blitt 30 km/t - hele veien.

 

Desverre synes det som om selve begrepet og egenskapen "vurderingsevne" rotner litt på rot for tiden. Jeg savner klare og tydlige advokater for nettopp det: Vurderingsevne.

 

Dessverre klinger sannsynlighet bedre i politikken enn potensial. Dermed leter man konstant i statistikk, og ikke fysikk. Dog: Det er fysikken som dreper. Ikke statistikken.

 

Dette synliggjør også problematikken:

 

Enten bare slenger vi opp noen fartsskilt på 40, 50 eller 60, eller så lager vi nye skilt: Fare! Krevende vei. Kjør aktsomt. Som sagt: Hvis jeg skulle ønske å mate inn med teskje, hadde det bare vært 30 km/t sone - hele veien. Tross alt: Jeg har mer tro på og ønske  om aktsom ferdsel, enn harde og blinde grenser/grenseverdier.

Solseng

Solseng

Føler det er nært i sak:

 

Har nettopp vært på reisejobb i Sognefjorden med bil. Etter 5-6 lange dager går turen hjemover via Hardangerbroen, Rv13 mot Kinsarvik og videre inn mot Odda. Eller fra Hella til Sogndal.

 

Å se blindt på fartsgrensene ville vært bevisst selvmord. Man må bedømme - hele veien. Det samme gjelder selvsagt til sjøs. Skulle jeg satt en absolutt fartsgrense på disse veistrekningene, hadde det blitt 30 km/t - hele veien.

 

Desverre synes det som om selve begrepet og egenskapen "vurderingsevne" rotner litt på rot for tiden. Jeg savner klare og tydlige advokater for nettopp det: Vurderingsevne.

 

Dessverre klinger sannsynlighet bedre i politikken enn potensial. Dermed leter man konstant i statistikk, og ikke fysikk. Dog: Det er fysikken som dreper. Ikke statistikken.

 

Dette synliggjør også problematikken:

 

Enten bare slenger vi opp noen fartsskilt på 60, eller så lager vi nye skilt: Fare! Krevende vei. Kjør aktsomt. Som sagt: Hvis jeg skulle ønske å mate inn med teskje, hadde det bare vært 30 km/t sone - hele veien. Tross alt: Jeg har mer tro på og ønske  om aktsom ferdsel, enn harde og blinde grenser/grenseverdier.

Solseng

Solseng

Føler det er nært i sak:

 

Har nettopp vært på reisejobb i Sognefjorden med bil. Etter 5-6 lange dager går turen hjemover via Hardangerbroen, Rv13 mot Kinsarvik og videre inn mot Odda. Eller fra Hella til Sogndal.

 

Å se blindt på fartsgrensene ville vært bevisst selvmord. Man må bedømme - hele veien. Det samme gjelder selvsagt til sjøs. Skulle jeg satt en absolutt fartsgrense på disse veistrekningene, hadde det blitt 30 eller 40km/t - hele veien.

 

Desverre synes det som om selve begrepet og egenskapen "vurderingsevne" rotner litt på rot for tiden. Jeg savner klare og tydlige advokater for nettopp det: Vurderingsevne.

 

Dessverre klinger sannsynlighet bedre i politikken enn potensial. Dermed leter man konstant i statistikk, og ikke fysikk. Dog: Det er fysikken som dreper. Ikke statistikken.

 

Dette synliggjør også problematikken:

 

Enten bare slenger vi opp noen fartsskilt på 60, eller så lager vi nye skilt: Fare! Krevende vei. Kjør aktsomt. Som sagt: Hvis jeg skulle ønske å mate inn med teskje, hadde det bare vært 30 eller 40 km/t sone - hele veien.

Solseng

Solseng

Føler det er nært i sak:

 

Har nettopp vært på reisejobb i Sognefjorden med bil. Etter 5-6 lange dager går turen hjemover via Hardangerbroen, Rv13 mot Kinsarvik og videre inn mot Odda. Eller fra Hella til Sogndal.

 

Å se blindt på fartsgrensene ville vært bevisst selvmord. Man må bedømme - hele veien. Det samme gjelder selvsagt til sjøs. Skulle jeg satt en absolutt fartsgrense på disse veistrekningene, hadde det blitt 30 eller 40km/t - hele veien.

 

Desverre synes det som om selve begrepet og egenskapen "vurderingsevne" rotner litt på rot for tiden. Jeg savner klare og tydlige advokater for nettopp det: Vurderingsevne.

 

Dessverre klinger sannsynlighet bedre i politikken enn potensial. Dermed leter man konstant i statistikk, og ikke fysikk. Dog: Det er fysikken som dreper. Ikke statistikken.

 

Dette synliggjør også problematikken:

 

Enten bare slenger vi opp noen fartsskilt på 60, eller så lager vi nye skilt: Fare! Krevende vei. Kjør aktsomt.

Solseng

Solseng

Føler det er nært i sak:

 

Har nettopp vært på reisejobb i Sognefjorden med bil. Etter 5-6 lange dager går turen hjemover via Hardangerbroen, Rv13 mot Kinsarvik og videre inn mot Odda. Eller fra Hella til Sogndal.

 

Å se blindt på fartsgrensene ville vært bevisst selvmord. Man må bedømme - hele veien. Det samme gjelder selvsagt til sjøs. Skulle jeg satt en absolutt fartsgrense på disse veistrekningene, hadde det blitt 30 eller 40km/t - hele veien.

 

Desverre synes det som om selve begrepet og egenskapen "vurderingsevne" rotner litt på rot for tiden. Jeg savner klare og tydlige advokater for nettopp det: Vurderingsevne.

 

Dessverre klinger sannsynlighet bedre i politikken enn potensial. Dermed leter man konstant i statistikk, og ikke fysikk. Dog: Det er fysikken som dreper. Ikke statistikken.

Solseng

Solseng

Føler det er nært i sak:

 

Har nettopp vært på reisejobb i Sognefjorden med bil. Etter 5-6 lange dager går turen hjemover via Hardangerbroen, Rv13 mot Kinsarvik og videre inn mot Odda. Eller fra Hella til Sogndal.

 

Å se blindt på fartsgrensene ville vært bevisst selvmord. Man må bedømme - hele veien. Det samme gjelder selvsagt til sjøs. Skulle jeg satt en absolutt fartsgrense på disse veistrekningene, hadde det blitt 30 eller 40km/t - hele veien.

 

Desverre synes det som om selve begrepet og egenskapen "vurderingsevne" rotner litt på rot for tiden. Jeg savner klare og tydlige advokater for nettopp det: Vurderingsevne.

 

Dessverre klinger sannsynlighet bedre i politikken enn potensial. Dermed leter man konstant i statistikk, og ikke fysikk. Dog: Det er fysikken som dreper. Ikke statistikken.

Solseng

Solseng

Føler det er nært i sak:

 

Har nettopp vært på reisejobb i Sognefjorden med bil. Etter 5-6 lange dager går turen hjemover via Hardangerbroen, Rv13 mot Kinsarvik og videre inn mot Odda. Eller fra Hella til Sogndal.

 

Å se blindt på fartsgrensene ville vært bevisst selvmord. Man må bedømme - hele veien. Det samme gjelder selvsagt til sjøs. Skulle jeg satt en absolutt fartsgrense på disse veistrekningene, hadde det blitt 30 eller 40km/t - hele veien.

 

Desverre synes det som om selve begrepet og egenskapen "vurderingsevne" rotner litt på rot for tiden. Jeg savner klare og tydlige advokater for nettopp det: Vurderingsevne.



×
×
  • Create New...