Jump to content

Omprogrammering av PCM

gtkvammen

Recommended Posts

Jeg har en 250 Verado som jeg ønsker å oppgradere til 300. 

Var litt skeptisk til å tukle med den originale, hadde hørt om potensielle problemer. Har hørt at noen som ommprogramerer åpner boksen for å utføre omprogrammering. Det kan potensielt føre til problemer på sikt, korrosjon. 

Jeg endte opp å kjøpe en brukt 300 pcm. Tenkte det var kjekt ikke å tukle med den originale  Det viste seg at den ikke fungerte på min motor. På alle PCMer så er det en fargekode. Den samme fargen går igjen på DTS. 

Så kjøper du brukt, så se at det er samme fargekode på ny pcm for at det skal fungere. 

Jeg endte opp å sende "ny" pcm til Lundins. Han hadde mulighet å omprogrammere så ny pcm snakka med båtens DTS.  Ble bra til slutt. Men dyrere en planlagt for meg. 

gtkvammen skrev 1 time siden:

Takk for svar! Jeg har mailet med Lundins, virker til å være et bra alternativ det. Holder litt igjen pga sending av pcm’n. Går den tapt på veien så blir det dårlige greier🙈 

Hvordan finner man ut av de fargekodene? Hvor ser jeg etter for å identifisere hvilken farge min har feks?

Skal du omprogrammere din PCM, så trenger du ikke tenke på fargekode. Det er kun hvis du kjøper en brukt. Da må den være samme fargekode. Fargen ser du på klister lappen på din pcm. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...