Sealord Startet 13.November.2005 Del på Facebook Startet 13.November.2005 Skipper og crew på Liberty har fått skikkelig sug på langtur neste år? Vi tenker io retning av Tyskland/Nederland og kjøring på kanalene. Eller kanskje Berlin? Noen som har lignende drømmer? Sealord Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 17.November.2005 Del på Facebook Svart 17.November.2005 Vi drømmer! se link.....vi drømmer om langtur, men det spørs nok om dette kan gjennomføres neste år, da vi har hatt en kraftig ulykke i familien. Men på langtur skal vi!!!! Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
vetle Svart 14.Desember.2007 Del på Facebook Svart 14.Desember.2007 sealord synes det høres spennende ut med berlin. har lest boken til en professor som gikk til grensen til " jugoslavia " med en Nidelv 26. Nyttetrafikken på kanalene holder meg dog litt tilbake. Men selvfølgelig spennende med en liten konvoi til berlin kunne det så agsolutt være. vetle Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 15.Desember.2007 Del på Facebook Svart 15.Desember.2007 Vi satser på Grønland til sommeren. Reiser fra oslo i midten av juli og blir borte i hvertfall ut august, men forhåpentligvis en stund ut i september også. Avhenger av hvor langt casha holder, fordelen med litt mer enn 6 uker er helt klart at vi kunne fått utforsket island litt nærmere også. Er mange ting som skal klaffe ved en slik tur, men foreløpig ser ting veldig lovende ut. Uansett, 14-1500 mil på åpent nordsjøhav er ganske langt, spesielt hvis vi går direkte til Grønland. Skal også over atlantern i desember neste år i en 25-foter. Det blir sikkert morro og interessant. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 15.Desember.2007 Del på Facebook Svart 15.Desember.2007 Skal også over atlantern i desember neste år i en 25-foter. Det blir sikkert morro og interessant. Det må du gjerne fortelle mer om. Ikke hverdagskost.... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mouche Svart 15.Desember.2007 Del på Facebook Svart 15.Desember.2007 I årets ARC (Atlantiv Rally for Cruisers) så seiles den minste båten, en 26fots Folkebåt "Ariel" av regattaens yngste skipper, 22 år gamle Henry Adams fra Sherborne, Dorset, UK. Sånt imponerer meg! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Enzo Svart 15.Desember.2007 Del på Facebook Svart 15.Desember.2007 (redigert) Spesielt når han har lastet folkebåten slik at vannet står opp i cocpiten gjennom selvlenserne og han dermed har måttet tette selvleserne for å ikke bli våt på beina http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=186020&cat=4913 Redigert 15.Desember.2007 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 15.Desember.2007 Del på Facebook Svart 15.Desember.2007 seiling kan være farlig: http://www.seilmagasinet.no/id/28168 Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 15.Desember.2007 Del på Facebook Svart 15.Desember.2007 Har vært vært i Holland/Tyskland med båt en rekke ganger,senest sist sommer,det kan anbefales.Det er avhengig av hva slags båt du har for å få full uttelling Har du dyp kjøl (over 2 meter) har du et handicap i kanalene. Det er flere forskjellige ruter: høyt overbygg -lav mast-uten mast-høy mast. Vil anbefale de Frisiske øyer. Les Erskine Childers bok; Sandens gåte i Jon Winges oversettelse. Mange som leser den vil dra ned dit for å oppleve det som er beskrevet der. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 15.Desember.2007 Del på Facebook Svart 15.Desember.2007 Hei Skipperen på Catlina er jo ein hyggeleg mann med god peiling, men når det gjeld Nederland og spesielt den nordlege delen, så synest eg at det er ein av dei verste stadane eg har vore med båt. Dette pga. folka. Dei var rett og slett for mykje opptatt av pengar. Begeret rant over då me hadde fylt for ei formua i diesel, og bad om å få toppa vasstanken. Først sa dei at dei ikkje hadde vasslange. Då eg peikta på krana deira og sa me hadde slange var svaret nei. Me sa kva me meinte og drog. Ask Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 16.Desember.2007 Del på Facebook Svart 16.Desember.2007 Det var litt av noen planer Kaftein Øl...hvilket båttype har du? Syns vi la bak oss en lang distanse i påsken jeg, med 600 nm på snaue 5 dager. To av dem ble tilbrakt i Bergen pga dårlig vær. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 16.Desember.2007 Del på Facebook Svart 16.Desember.2007 Har varit via Oder till kanalerna i Mecklenburg flera gånger tidigare med Nimbus 3000 (c:a 18 dgr från Malmö per resa) och de seaste åren 2 ggr till Berlin med Princess 40 (c:a 12 dgr per resa). Maxhöjd på kanalerna c:a 3,8 m och kanaldjup min 1,6 m. Undantag för oreglerade Elbe vars seglingsbara djup varierar med nederbörden och som regelmässigt blir grund på andra halvåret. Måttlig eller ringa trafik på kanalerna. Rimliga hamanavgifter. Inga kanalavgifter. Många vackra gamala tyska medeltidsstäder ss Stralsund, Greifswald, Schwerin m fl samt storstaden Szezecin i Polen. Mycket fina vatten med trevliga hamnar och vacker natur. Rekommenderas!!! Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 16.Desember.2007 Del på Facebook Svart 16.Desember.2007 (redigert) Liten båt dette her og. Les om Valkyrien av Karmøy Geir Redigert 16.Desember.2007 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Kaftein ØL Svart 17.Desember.2007 Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 Det var litt av noen planer Kaftein Øl...hvilket båttype har du? Syns vi la bak oss en lang distanse i påsken jeg, med 600 nm på snaue 5 dager. To av dem ble tilbrakt i Bergen pga dårlig vær. Jeg har en Feeling 48 seilbåt. Det er den vi skal seile til grønland med. Båten vi reiser med over atlanteren er en amigo 27. Flott langkjøla båt, men forholdsvis liten og treg. Det kommer forøvrig en artikkelserie i seilmagasinet om den amigoen etterhvert. Tror den første artikelen allerede er ferdig, men ikke publisert. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 17.Desember.2007 Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 Hei Skipperen på Catlina er jo ein hyggeleg mann med god peiling, men når det gjeld Nederland og spesielt den nordlege delen, så synest eg at det er ein av dei verste stadane eg har vore med båt. Dette pga. folka. Dei var rett og slett for mykje opptatt av pengar. Begeret rant over då me hadde fylt for ei formua i diesel, og bad om å få toppa vasstanken. Først sa dei at dei ikkje hadde vasslange. Då eg peikta på krana deira og sa me hadde slange var svaret nei. Me sa kva me meinte og drog. Ask Hollendere er kjent for aa vaere glade i penger og rimlig kjipe ja. Ett ordtak sier: Har du hilst paa en Hollender. Saa tell fingrene etterpaa. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
runes Svart 17.Desember.2007 Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 Klart vi skal på tur, det er jo det båten er lagd for.... Planen er Mumiland, Astrid Lindgrenland (aka Pippiland) og Legoland. Satser på avreise i slutten av april, relativt raskt ned Bohuskysten, igjennom Gøta Kanal, litt crusing i Stockholms skjærgård før det blir for folksomt, så over til Finland (via de finske småøyene), tilbake og ned langs Svenskekysten, innom Gotland, rundt sydspissen av Sverige, Opp langs Danmark, så over til vestkysten av ytre oslofjord og hjem til Oslo i midten av august. Ikke superlangt men langt nok, etappene blir ofte korte med barn på 1 og 3 år ombord. Om noen har tips ift områdene eller om noen skal på ca lignende tur så si ifra! Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
trikkern Svart 17.Desember.2007 Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 Jeg har en hemmelig drøm (ikke nå lenger) om å gå fra vestlandet sørover norskekysten, innom alle interessante havner, langs svenskekysten, Danmark, Tyskland, og Polen til Gdansk (Min favorittby) . Laaang tur. Må nok vente til til jeg blir pensjonist. Ferien strekker ikke til. (Men som pensjonist har man da ikke ferie!) Lurer på hva en slik tur med Baylineren ville koste? Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 17.Desember.2007 Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 (redigert) Bergen-Oslo-Gøteborg-København-Kiel-Gdansk = 1195 Nm iflg. "min" kalkulator. Da er det et spørsmål om forbruk og om du vil ha tur/retur reise Mvh. BEG Redigert 17.Desember.2007 av BEG (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Poseidon Svart 17.Desember.2007 Del på Facebook Svart 17.Desember.2007 Vi satser på Grønland til sommeren. ..... Uansett, 14-1500 mil på åpent nordsjøhav er ganske langt, spesielt hvis vi går direkte til Grønland. Min POSEIDON II var en snartur på Grønland ifjor sommer. En imponerende fotoreportasje fra turen er lagt ut på nettet. Sørg også for å klikke på de videre linkene helt nederst for å få med alt.... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
plimsoll Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Dette var en super fotoreportasje! flotte bilder. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Min POSEIDON II var en snartur på Grønland ifjor sommer. En imponerende fotoreportasje fra turen er lagt ut på nettet. Sørg også for å klikke på de videre linkene helt nederst for å få med alt.... Dette var litt av et opplegg Poseidon. Jeg ble sittende og drømme i forhold til fremtiden. En måned ombord i Poseidon II sammen med hyggelige venner på BP - det må jo være topp. Hvor mange kan være ombord på Poseidon II en måneds tid? Kanskje vi allerede nå kan begynne å forhandle om pris per deltager alt unklusive for en måneds seilas. Antar at en slik seilas kunne inkludere oppfriskning av enkelte tema i D5L og D5LA slik at kostnadene kan gå inn i voksenopplæringsprogrammet? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 18.Desember.2007 Del på Facebook Svart 18.Desember.2007 Dette var en super fotoreportasje! flotte bilder. Jo, de har nok hatt en minneverdig tur - og du har sikkert en hjemme som kunne tenkt seg å være med på noe slikt . . . Dette var litt av et opplegg Poseidon. Jeg ble sittende og drømme i forhold til fremtiden. Ja, du er ikke alene Jeg vet om svært mange som får svømmende blikk når de ser slike reportasjer og etterpå blir sittende å drømme . . . . En måned ombord i Poseidon II sammen med hyggelige venner på BP - det må jo være topp. Hvor mange kan være ombord på Poseidon II en måneds tid? På den omtalte grønlandsturen var de visstnok 10 mann. Av gode lugarer har jeg 4 x 2-manns og 2 x 1-manns. I tillegg har jeg 2 x2 som har betegnelsen "spare cabins" - og som en vittig sjel døpte "Compressor suiten" Kanskje vi allerede nå kan begynne å forhandle om pris per deltager alt inklusive for en måneds seilas. Tja, så langt har jeg egentlig ikke tenkt, men man kan jo begynne å tenke . . . . Antar at en slik seilas kunne inkludere oppfriskning av enkelte tema i D5L og D5LA slik at kostnadene kan gå inn i voksenopplæringsprogrammet? Ja, der er du absolutt inne på noe. Hver gang vi er ferdige med D5LA kommer ganske mange kommentarer av typen: "Hva skal vi nå gjøre på tirsdagskveldene? Kan ikke du finne på noen andre kurs? Eller kan du ikke bare finne på noe slik at vi har en god unnskyldning for å dra på båttur?" Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Gunga Din Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 noen som vart i Holland....leter efter en internettside med "Standing Mast Route" men finner ikke så mye......help pls Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tempest Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 (redigert) noen som vart i Holland....leter efter en internettside med "Standing Mast Route"men finner ikke så mye......help pls Er i Holland nå. Har ikke noen nettside med Standing Mast Route, men vi gikk inn i Delfzijl og ligger nå i Willemstad (sør for Rotterdam) klar til å gå ut igjen i sjøen i morgen. Du kan se stoppene våre på kartet, og ellers lese bloggen der det ligger litt info. De selger egne "Standing Mast Route" kart her, men vi har bare funnet med Nederlands tekst. Vil tro at de også er å få tak i i Norge. Redigert 25.Juli.2008 av Tempest (see edit history) Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Gunga Din Svart 25.Juli.2008 Del på Facebook Svart 25.Juli.2008 OK Takker Tempest! skall lese din blogg...har ett kart...så kan jag sikkert finne ut vilke kanaler som er 'Standing Mast Route'.........er det fint der nede? vi låg utanpå en Holländsk båt i Stralsund som inveterte oss ned til deres hjem... dom låg med båten rett vid siden av sitt eget hus!!! har litt planer om Amsterdam neste år! vi får se Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.