Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

Jeg har vurdert polycarbonsat (lexan) i sidevinduene, men har endt opp med herdet glass fordi det ikke tar riper eller påvirkes av UV-stråler. I frontvinduene ville det neppe vart lenge med vinduspusserne(?).Når det gjelder ripesikkerhet og UV-bestandighet er acrylglass (Plexiglass) bedre enn Polycarbonat, men ikke sterkt nok ut fra et sikkerhetshensyn. Ellers har plastglass den store fordelen (for noen) at du kan skjære, bore i det, lime det og bøye det. Men sånne behov har jeg ikke.

Jeg hadde før dobbelt herdet glass, men den tiden er forbi. Det ble etter hvert rene akvariet mellom glassene. Manglet bare gullfiskene.

NilsPils

NilsPils

Jeg har vurdert polycarbonsat (lexan) i sidevinduene, men har endt opp med herdet glass fordi det ikke tar riper eller påvirkes av UV-stråler. I frontvinduene vil det neppe vart lenge med vinduspusserne(?).Når det gjelder ripesikkerhet og UV-bestandighet er acrylglass (Plexiglass) bedre enn Polycarbonat, men ikke sterkt nok ut fra et sikkerhetshensyn. Ellers har plastglass den store fordelen (for noen) at du kan skjære, bore i det, likme det og bøye det. Men sånne behov har jeg ikke.

Jeg hadde før dobbelt herdet glass, men den tiden er forbi. Det ble etter hvert rene akvariet mellom glassene. Manglet bare gullfiskene.

• Create New...