Jump to content

Edit History

Vestlandssong

Vestlandssong

LAKA skrev 22 minutter siden:

Du kommer vel uansett ikke utenom at dette blir kostbart. Det aller dummeste tenker jeg er å velge en løsning som gjerne koster 150-200k, men som igjen kan føre til motorhavari og fremtidige problemer. Jeg ville lånefinansiert ny motor og tenkt at det er en rimelig forsikring for å slippe problemer og bekymringer i årene fremover. 

 

Ja, dette kjenner eg at eg er heilt einig med deg i. :thumbsup: Men hvis eg skal følge rådet om å styre unna 4-sylindrede motorer så kan ein heilt ny motor fort bli meir kostbart enn me er villige til å legge på bordet (les: låne). Tenker at totaloverhalt gammal motor er eit godt kompromiss. Billegare enn ny og lettere å finne motor som (nesten) passer i eksisterende oppsett i båten. Altså billegare montering.
Er det ikkje slik at ein overhalt og nullstilt motor innbyr til meir eller mindre like bekymringsfritt båthold som nytt, med unntak av garantien?

 

Det kan jo hende ein KAD42 bli i minste laget. Og då står totaloverhalt KAD300 igjen som eit godt alternativ. Hvis finansministeren i huset går med på det.:giggle:.

 

Støttes den vurderingen?

 

 

Vestlandssong

Vestlandssong

LAKA skrev 21 minutter siden:

Du kommer vel uansett ikke utenom at dette blir kostbart. Det aller dummeste tenker jeg er å velge en løsning som gjerne koster 150-200k, men som igjen kan føre til motorhavari og fremtidige problemer. Jeg ville lånefinansiert ny motor og tenkt at det er en rimelig forsikring for å slippe problemer og bekymringer i årene fremover. 

 

Ja, dette kjenner eg at eg er heilt einig med deg i. :thumbsup: Men hvis eg skal følge rådet om å styre unna 4-sylindrede motorer så kan ein heilt ny motor fort bli meir kostbart enn me er villige til å legge på bordet (les: låne). Tenker at totaloverhalt gammal motor er eit godt kompromiss. Billegare enn ny og lettere å finne motor som (nesten) passer i eksisterende oppsett i båten. Altså billegare montering.
Er det ikkje slik at ein overhalt og nullstilt motor innbyr til meir eller mindre like bekymringsfritt båthold som nytt, med unntak av garantien?

 

Det kan jo hende ein KAD42 bli i minste laget. Og då står totaloverhalt KAD300 igjen som eit godt alternativ. Hvis finansministeren i huset går med på det.:giggle:.

 

Støttes den vurderingen?

Vestlandssong

Vestlandssong

LAKA skrev 21 minutter siden:

Du kommer vel uansett ikke utenom at dette blir kostbart. Det aller dummeste tenker jeg er å velge en løsning som gjerne koster 150-200k, men som igjen kan føre til motorhavari og fremtidige problemer. Jeg ville lånefinansiert ny motor og tenkt at det er en rimelig forsikring for å slippe problemer og bekymringer i årene fremover. 

 

Ja, dette kjenner eg at eg er heilt einig med deg i. :thumbsup: Men hvis eg skal følge rådet om å styre unna 4-sylindrede motorer så kan ein heilt ny motor fort bli meir kostbart enn me er villige til å legge på bordet (les: låne). Tenker at totaloverhalt gammal motor er eit godt kompromiss. Billegare enn ny og lettere å finne motor som passer i eksisterende oppsett i båten (eller neste i hvertfall). Altså billegare montering.
Er det ikkje slik at ein overhalt og nullstilt motor innbyr til meir eller mindre like bekymringsfritt båthold som nytt, med unntak av garantien?

 

Det kan jo hende ein KAD42 bli i minste laget. Og då står totaloverhalt KAD300 igjen som eit godt alternativ. Hvis finansministeren i huset går med på det.:giggle:.

 

Støttes den vurderingen?

Vestlandssong

Vestlandssong

LAKA skrev 15 minutter siden:

Du kommer vel uansett ikke utenom at dette blir kostbart. Det aller dummeste tenker jeg er å velge en løsning som gjerne koster 150-200k, men som igjen kan føre til motorhavari og fremtidige problemer. Jeg ville lånefinansiert ny motor og tenkt at det er en rimelig forsikring for å slippe problemer og bekymringer i årene fremover. 

 

Ja, dette kjenner eg at eg er heilt einig med deg i. :thumbsup: Men hvis eg skal følge rådet om å styre unna 4-sylindrede motorer så kan ein heilt ny motor fort bli meir kostbart enn me er villige til å legge på bordet (les: låne). Tenker at totaloverhalt gammal motor er eit godt kompromiss. Billegare enn ny og lettere å finne motor som passer i eksisterende oppsett i båten (eller neste i hvertfall). Altså billegare montering.
Er det ikkje slik at ein overhalt og nullstilt motor innbyr til meir eller mindre like bekymringsfritt båthold som nytt, med unntak av garantien?

 

Det kan jo hende ein KAD42 bli i minste laget. Og då står totaloverhalt KAD300 igjen som eit godt alternativ. Hvis finansministeren i huset går med på det.:giggle:



×
×
  • Create New...