Jump to content

Edit History

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Bare for å komme med et annet alternativ som ikke vil gi deg mer fart, men i alle fall båt som fungerer. Jeg betalte 59000 for en brukt men oversett 41B, som burde passe rett inn hos deg.

 

Motor var åpnet,  slitedeler byttet, topp slipt med ny pakning, dyser sjekket og evt byttet etc.

 

Bytte av motor fra 41 til 41 er enkel. Ergo rimeligere å gjøre hos et ikke-merkeverksted kan umulig koste 30-40000. Jeg gjorde jobben selv, og det var ikke vanskelig. Riktignok med aksling, men har du god kranfører og plass så skal det være ok å få inn på drevet også. 

 

Motor har fungert fint i sommer. Jeg fant en feil med intercooler, men den ble fikset for noen hundrelapper. Motor har 200 hk og det er relativt lite som skiller 41B og 41P etter som jeg har fått med meg. 

 

@Okkaby kan muligens bekrefte/ avkrefte det. 

 

Du kan kjøpe enten TAMD eller AQAD 41B, og jeg regner med at du ved en TAMD kan flytte over overgang til drev. Jeg antar også at motor passer rett på samme drev du har. 

 

Dette for å gi deg alternativ til en usikker reparasjon av den du har, og en bench mark på ca kostnad.

 

Du vil da fremdeles ha en eldre motor, samme hk og dreiemoment, men en motor som skal være i god stand.

 

Så ja, du har noen valg å ta. ?

 

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Bare for å komme med et annet alternativ som ikke vil gi deg mer fart, men i alle fall båt som fungerer. Jeg betalte 59000 for en brukt men oversett 41B, som burde passe rett inn hos deg.

 

Motor var åpnet,  slitedeler byttet, topp slipt med ny pakning, dyser sjekket og evt byttet etc.

 

Bytte av motor fra 41 til 41 er enkel. Ergo rimeligere å gjøre hos et ikke-merkeverksted kan umulig koste 30-40000. Jeg gjorde jobben selv, og det var ikke vanskelig. Riktignok med aksling, men har du god kranfører så skal det være ok å få inn på drevet også. 

 

Motor har fungert fint i sommer. Jeg fant en feil med intercooler, men den ble fikset for noen hundrelapper. Motor har 200 hk og det er relativt lite som skiller 41B og 41P etter som jeg har fått med meg. 

 

@Okkaby kan muligens bekrefte/ avkrefte det. 

 

Du kan kjøpe enten TAMD eller AQAD 41B, og jeg regner med at du ved en TAMD kan flytte over overgang til drev. Jeg antar også at motor passer rett på samme drev du har. 

 

Dette for å gi deg alternativ til en usikker reparasjon av den du har, og en bench mark på ca kostnad.

 

Du vil da fremdeles ha en eldre motor, samme hk og dreiemoment, men en motor som skal være i god stand.

 

Så ja, du har noen valg å ta. ?

 

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Bare for å komme med et annet alternativ som ikke vil gi deg mer fart, men i alle fall båt som fungerer. Jeg betalte 59000 for en brukt men oversett 41B, som burde passe rett inn hos deg.

 

Bytte av motor fra 41 til 41 er enkel. Ergo rimeligere å gjøre hos et ikke-merkeverksted kan umulig koste 30-40000. Jeg gjorde jobben selv, og det var ikke vanskelig. Riktignok med aksling, men har du god kranfører så skal det være ok å få inn på drevet også. 

 

Motor har fungert fint i sommer. Jeg fant en feil med intercooler, men den ble fikset for noen hundrelapper. Motor har 200 hk og det er relativt lite som skiller 41B og 41P etter som jeg har fått med meg. 

 

@Okkaby kan muligens bekrefte/ avkrefte det. 

 

Du kan kjøpe enten TAMD eller AQAD 41B, og jeg regner med at du ved en TAMD kan flytte over overgang til drev. Jeg antar også at motor passer rett på samme drev du har. 

 

Dette for å gi deg alternativ til en usikker reparasjon av den du har, og en bench mark på ca kostnad.

 

Du vil da fremdeles ha en eldre motor, samme hk og dreiemoment, men en motor som skal være i god stand.

 

Så ja, du har noen valg å ta. ?

 



×
×
  • Create New...