Jump to content

Edit History

Olepo

Olepo

Hovedspørsmålet er vel hvor langt TS er villig-/ eller har mulighet til å strekke seg økonomisk. En oppgradering vil jo bli relativt kostbar uansett hvilken vei man velger. 

 

En eldre overhalt, "nullstilt" motor ville jeg nok vært skeptisk til - her er det mange som har erfart problemer i etterkant. En totaloverhaling er kostbar bare i rene deler, og det blir ofte tatt snarveier og benyttet brukte deler eller deler med tvilsom kvalitet. Garanti er ikke nødvendigvis så mye verdt om det handles av en useriøs aktør som ikke tar ansvar eller har økonomi til å ordne opp i etterkant. Vet om noen tilfeller der båten har blitt stående på land i lang tid mens det krangles om ansvar og kostnader. Det  i tilfelle handles av en solid og seriøs aktør der alt som er utført kan dokumenteres.

 

Jeg ville nok da heller ha satset på en nyere bruktmotor, og gjerne en komplett pakke med drev, instrumenter osv. Ville ikke satset på å belaste drevet du har med særlig høyere effekt. Ulempen er naturligvis en mer omfattende installasjon.

 

Hva er galt med motoren du har i dag, bortsett fra at den har litt for lav effekt? Det bør kanskje vurderes å heller utbedre denne, eller erstatte den med en brukt, fungerende motor som er "bolt on" hvis dere ikke har økonomi til en større oppgradering nå - og heller gjøre en komplett utskifting når økonomien tillater det. Dumt å legge +/- 150K i dette nå for å få en løsning som uansett ikke er optimal/holdbar?

 

Jeg tenker at båten fortjener en motor på rundt 300hk med tilhørende drev, gjerne sekssylindret. (Jeg er godt fornøyd med min VP D4-300, men min båt har nok en betydelig lavere vekt enn din). 

Olepo

Olepo

Hovedspørsmålet er vel hvor langt TS er villig-/ eller har mulighet til å strekke seg økonomisk. En oppgradering vil jo bli relativt kostbar uansett hvilken vei man velger. 

 

En eldre overhalt, "nullstilt" motor ville jeg nok vært skeptisk til - her er det mange som har erfart problemer i etterkant. En totaloverhaling er kostbar bare i rene deler, og det blir ofte tatt snarveier og benyttet brukte deler eller deler med tvilsom kvalitet. Garanti er ikke nødvendigvis så mye verdt om det handles av en useriøs aktør som ikke tar ansvar eller har økonomi til å ordne opp i etterkant. Vet om noen tilfeller der båten har blitt stående på land i lang tid mens det krangles om ansvar og kostnader. Det  i tilfelle handles av en solid og seriøs aktør der alt som er utført kan dokumenteres.

 

Jeg ville nok da heller ha satset på en nyere bruktmotor, og gjerne en komplett pakke med drev, instrumenter osv. Ville ikke satset på å belaste drevet du har med særlig høyere effekt. Ulempen er naturligvis en mer omfattende installasjon.

 

Hva er galt med motoren du har i dag, bortsett fra at den har litt for lav effekt? Det bør kanskje vurderes å heller utbedre denne, eller erstatte den med en fungerende motor som er "bolt on" hvis dere ikke har økonomi til en større oppgradering nå - og heller gjøre en komplett utskifting når økonomien tillater det. Dumt å legge +/- 150K i dette nå for å få en løsning som uansett ikke er optimal/holdbar?

 

Jeg tenker at båten fortjener en motor på rundt 300hk med tilhørende drev, gjerne sekssylindret. (Jeg er godt fornøyd med min VP D4-300, men min båt har nok en betydelig lavere vekt enn din). 



×
×
  • Create New...