LarsSO
Vis hele sitatet
Mykje interresant info her!
Den har registerkjede og ikkje reim seier du. Er det faste intervaller for skifte av kjede også?
Og ang vedlikehold generelt. Eg pleier jo å utføre oljeskift, filterbytte osv sjølv. Dersom ein kjøper ny motor med garanti, må ein då også overlate alt vedlikehold til verksted for å unngå å bryte garantien? Dette vil jo i såfall medføre vesentlig økte kostnader.
Har selv montert en hyundai 270 i min Vinsund 925. Den er vell en båt på ca samme størrelse som din. Har kjørt 240 feilfrie timer over 4 år nå. Topper på ca 27-28kt, marsj litt over 20 med ferielastet båt. Tipper min båt ble levert med en volvo aq41 når den var ny, men hadde en 250 mercruiser d-tronic når jeg kjøpte den. Så jeg har ett Mercruiser Bravo 2 drev.
Veldig greit vedlokehold på Hyundai'en, sink, impeller, olje og filter er alt veldig greit å komme til. Jeg gjør alt vedlikehold selv.
Den store feilen jeg gjorde, var å ikke bytte drev og transom når jeg holdt på! Koster noe mer å bytte alt, men jeg hadde aldri byttet til ny motor i en slik båt igjen uten å fornye resten. Da får du garanti på fremdriftsløsningen, og ikke bare enklet komponenter.