Jump to content

Edit History

LarsSO

LarsSO

Vestlandssong skrev 21 minutter siden:

 

Mykje interresant info her! :thumbsup: Den har registerkjede og ikkje reim seier du. Er det faste intervaller for skifte av kjede også?

 

Og ang vedlikehold generelt. Eg pleier jo å utføre oljeskift, filterbytte osv sjølv. Dersom ein kjøper ny motor med garanti, må ein då også overlate alt vedlikehold til verksted for å unngå å bryte garantien? Dette vil jo i såfall medføre vesentlig økte kostnader. 

 

Har selv montert en hyundai 270 i min Vinsund 925. Den er vell en båt på ca samme størrelse som din. Har kjørt 240 feilfrie timer over 4 år nå. Topper på ca 27-28kt, marsj litt over 20 med ferielastet båt. Tipper min båt ble levert med en volvo aq41 når den var ny, men hadde en 250 mercruiser d-tronic når jeg kjøpte den. Så jeg har ett Mercruiser Bravo 2 drev.

Veldig greit vedlokehold på Hyundai'en, sink, impeller, olje og filter er alt veldig greit å komme til. Jeg gjør alt vedlikehold selv.

 

Den store feilen jeg gjorde, var å ikke bytte drev og transom når jeg holdt på! Koster noe mer å bytte alt, men jeg hadde aldri byttet til ny motor i en slik båt igjen uten å fornye resten. Da får du garanti på fremdriftsløsningen, og ikke bare enklet komponenter.

LarsSO

LarsSO

Vestlandssong skrev 9 minutter siden:

 

Mykje interresant info her! :thumbsup: Den har registerkjede og ikkje reim seier du. Er det faste intervaller for skifte av kjede også?

 

Og ang vedlikehold generelt. Eg pleier jo å utføre oljeskift, filterbytte osv sjølv. Dersom ein kjøper ny motor med garanti, må ein då også overlate alt vedlikehold til verksted for å unngå å bryte garantien? Dette vil jo i såfall medføre vesentlig økte kostnader. 

 

Har selv montert en hyundai 270 i min Vinsund 925. Den er vell en båt på ca samme størrelse som din. Har kjørt 240 feilfrie timer over 4 år nå. Topper på ca 27-28kt, marsj litt over 20 med ferielastet båt. Tipper min båt ble levert med en volvo aq41 når den var ny, men hadde en 250 mercruiser d-tronic når jeg kjøpte den. Så jeg har ett Mercruiser Bravo 2 drev.

Veldig greit vedlokehold på Hyundai'en, sink, impeller, olje og filter er alt veldig greit å komme til. 

 

Den store feilen jeg gjorde, var å ikke bytte drev og transom når jeg holdt på! Koster noe mer å bytte alt, men jeg hadde aldri byttet til ny motor i en slik båt igjen uten å fornye resten. Da får du garanti på fremdriftsløsningen, og ikke bare enklet komponenter.



×
×
  • Create New...