NilsPils
Eika skrev 33 minutter siden:Ser det har kommet endel teiner på de kjente hummer plassene allerede
Og hva er galt med det . ? Hummer og krabbe holder gjerne til på de samme plassene.
Det er da fullt lovlig og anstendig å fange krabber. Jeg er selv en av dem som setter krabbeteiner om høsten. Selvfølgelig med riktige fluktåpninger og ellers lovlig redskap.
Eika skrev 33 minutter siden:Det går sport i å sette teinene midt i leia der det er mest mulig trafikk
Det tror jeg ikke er noen vanlig sport. Problemet er nok også båtførere som ikke holder godt nok utkikk. Jeg setter ikke i leia, bruker synketau med ekstra lodd, merker tydelig med rødt flagg. Likevel greier noen å kjøre på.
For et par uker var det arrangert regatta med vendepunkt på krabbefeltet. Det var så tett med seilbåter da vi ankom at vi umulig kunne gå inn der for å trekke den ene teina. Neste dag var blåse med flagg forsvunnet og teina tapt.
Lars H. skrev 50 minutter siden:Nei da, men jeg blir litt oppgitt når jeg møter blåser midt i 10m åpningen i sjeteen ved Drøbak, midt mellom en rød og en stake.
Jeg har stort sett hvert år passert mellom de stakene i løpet av hummersesongen. Det ligger vanligvis mange blåser i området, men jeg har aldri sett noen midt mellom stakene. Det ville jeg ha rapportert.