trydis Startet 12.September.2021 Link til dette innlegget Startet 12.September.2021 Noen som kjenner til om denne tåler vekten av en båt? For min del er det snakk om en Bavaria 27 Sport. https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/loftebeskyttelse/loftebeskyttelse-2000024323 Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 12.September.2021 Link til dette innlegget Svart 12.September.2021 Skal du bare ha en som båten skal ballansere på? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 12.September.2021 Link til dette innlegget Svart 12.September.2021 Hva skal du bruke den til, og hvor mange av dem? Bare ha båten stående på dem oppå en stålkrybbe feks? Tåler nok greit det. Jeg har bruk treverk. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Fjordland Svart 12.September.2021 Link til dette innlegget Svart 12.September.2021 Har lignende puter til løftebukken, sakseløfter som løfter på kanal/ramme, så må ha en klosse for og løfte på riktige punkter under bilen. De komprimeres ganske mye, så eg bruker nå en tilsvarende lik finér bit oppå den puten for og fordele belastningen over hele arealet. Tipper de blir klemt helt sammen under en båt. De får riktig nok formen tilbake etter bruk. Sitér dette innlegget Link to post
trydis Svart 12.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2021 bellen skrev 1 time siden: Skal du bare ha en som båten skal ballansere på? Grand Banks jr skrev 1 time siden: Hva skal du bruke den til, og hvor mange av dem? Bare ha båten stående på dem oppå en stålkrybbe feks? Tåler nok greit det. Jeg har bruk treverk. Tanken var å plassere denne på treklossen til krybben, for å få noen ekstra cm høyde. Var meget liten klaring etter sist vinter. Fjordland skrev 43 minutter siden: ... De komprimeres ganske mye, så eg bruker nå en tilsvarende lik finér bit oppå den puten for og fordele belastningen over hele arealet. Tipper de blir klemt helt sammen under en båt. De får riktig nok formen tilbake etter bruk. Ok, om de blir klemt helt sammen er det lite poeng å ha den der, da jeg må bygge opp noen cm. Mulig jeg må bruke en eikekloss eller liknende da. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.September.2021 Link til dette innlegget Svart 12.September.2021 Treverk (gran, furu eller hva som helst) holder i lange baner. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 12.September.2021 Link til dette innlegget Svart 12.September.2021 Jeg bruker vanlig konstruksjonstreverk (ikke impregnert). Det er vel vanligvis gran. Det er hardt nok, men samtidig former seg litt etter skroget. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
trydis Svart 12.September.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2021 Takk for svar, da går jeg for det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.