R.O Startet 13.September.2021 Del på Facebook Startet 13.September.2021 Tenkte å tømme tanken for en rens. Må vel pumpe ut ca. 100 liter. Noen som har tips til enkel pumpe som egner seg... Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 14.September.2021 Del på Facebook Svart 14.September.2021 https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/dieselpumper/dieselpumpe-2000031375 Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 14.September.2021 Del på Facebook Svart 14.September.2021 Brukte pumpe som settes på drill når jeg tømte ut 300 liter på dunker. Tidkrevende, men funket bra. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 14.September.2021 Del på Facebook Svart 14.September.2021 Fritt valg ,drillpumpe til en hundrelapp pumper ca 1000liter i timen og kan fint brukes på batteridrill den dyre virker også perfekt .sørg bare for å ikke suge fra bunnen av tanken da kan mesteparten av dieselen gjenbrukes.Jeg bruker de siste 10 literne diesel til spyling av tanken i de stedene jeg ikke kommer til Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.September.2021 Del på Facebook Svart 14.September.2021 Jeg brukte en rimelig drillpumpe. Om den ikke tåler diesel, så kan du heller kaste den etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 14.September.2021 Del på Facebook Svart 14.September.2021 Hei. Om dette ikkje er ein hastejobb hadde eg brukt båten, og ikkje tømt tanken før det er vesentleg mindre diesel på tanken. Sitér dette innlegget Link to post
stian_188 Svart 14.September.2021 Del på Facebook Svart 14.September.2021 Bruker Ryobi sin 18V pumpe, 25liter/min og ikke avhengig av 12V eller 220V. Meget fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 15.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.September.2021 stian_188 skrev for 20 timer siden: Bruker Ryobi sin 18V pumpe, 25liter/min og ikke avhengig av 12V eller 220V. Meget fornøyd. Den så fin ut, litt dyr til «engangsbruk» kanskje. Blir nok fort 5år mellom tankrensene… Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 15.September.2021 Del på Facebook Svart 15.September.2021 (redigert) Mulig å bruke hevert ? Redigert 15.September.2021 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.September.2021 Del på Facebook Svart 15.September.2021 (redigert) Ligger du på sjøen og skal snart på land? Anbefaler å ta de siste 5-8 literne med en oljeskift-vauum-suger om du har tilgang, det er en ypperlig "støvsuger" til diesel og dieseldyr Redigert 15.September.2021 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 15.September.2021 Del på Facebook Svart 15.September.2021 prøvde for 10 år siden og pumpe ut diesel med drillpumpe, men fikk den ikke til å suge. Må pumpen primes med diesel først? Gav opp hele prosjektet. Så at det lå noe tjæreliknende brun-svart bunnfall på tanken, men mistenkte ikke dieseldyr. Har aldri hatt vann eller gugge i Racor filtret. Planen var opprinnelig å tømme tanken, men da jeg åpnet mannelokk oppdaget jeg at dieselmåler som hadde vist under kvart tank var helt feil og tanken var over halvfull. Planen skiftet da til å suge opp bunnslammet med pumpen og la utløpet gå tilbake til tanken via en trakt med filter ala mr Funnel e.l. denne som her linkes til. Noen som har prøvde å "polere" dieselen med en slik filter trakt? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.