Jump to content

Edit History

Steinrawr

Steinrawr

Kom på at jeg hadde et hjullageravdragerverktøy, og jaggu passet det med noen bolter jeg fant liggende og svinghjulet kom av.

Fikk justert pulse coils. De er nå så perfekt plassert at jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det skal være greit, men motor går enda ujevnt og har svak gnist, spesielt ille på syl. 2.

Har forsøkt litt mer feilsøking nå: 

Pulse Coil 1 gir tydelig 10-15 vac når svinghjulet passerer.  Pulse Coil 2 gir såvidt 3vac..

Samme resultat før og etter justering. I tillegg måler jeg 220Ω på begge, som skulle tilsi at de begge er i orden, men likevel er de ikke det?

Jeg har ikke målt spenningen etter CDI, men det er såvidt gnist i sylinder 2, de andre er litt sterkere.

Noen med geniale forslag til videre feilsøking eller mulige syndebukker?

Steinrawr

Steinrawr

Kom på at jeg hadde et hjullageravdragerverktøy, og jaggu passet det med noen bolter jeg fant liggende og svinghjulet kom av.

Fikk justert pulse coils. De er nå så perfekt plassert at jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det skal være greit, men motor går enda ujevnt og har svak gnist, spesielt ille på syl. 2.

Har forsøkt litt mer feilsøking nå: 

Pulse Coil 1 gir tydelig 10-15 vac når svinghjulet passerer.  Pulse Coil 2 gir såvidt 3vac..

Samme resultat før og etter justering. I tillegg måler jeg 220Ω på begge, som skulle tilsi at de begge er i orden. Har tre i reserve fra en annen motor liggende, så skal prøve å bytte dem.

Jeg har ikke målt spenningen etter CDI, men det er såvidt gnist i sylinder 2, de andre er litt sterkere.

Noen med geniale forslag til videre feilsøking eller mulige syndebukker?

• Create New...