Arne2
14 hours ago, Taskeladden said:Tusle rundt i verden med noe man har satt i stand selv, kan reparere selv og ikke har en million i gjeld på man skal betale er en god følelse.
Ja, det var akkurat det, og så ha mesteparten av reisekassa til reisen i stedet for til investering før oppstart. Hvis man allerede har vært gjennom ganske mange av de reparasjoner og de feil som finnes, så må jo det være en fordel. Har faktisk tenkt tanken på en ny motor og "full oppgradering" til Oksø 32, men samtidig så blir det vel kanskje litt mer "båt for pengene" ved å skifte båt.
14 hours ago, enslagsgjest said:Kjøp en Monsun (eller Rasmus eller 312) så har du båt som gjør det meste.
4 hours ago, bjorn.bjerke@online.no said:Hvorfor ikke se på en HR Monsun? Velprøvd båt til en rimelig penge
Ja de to-tre har jeg faktisk hatt i kikkerten lenge, selv om jeg ikke hadde de med i oversikten over. Monsun finnes det jo ganske mange av. Var faktisk og kikket på en men ble litt skeptisk da jeg ankom med Oksøy 32 og oppdaget at Monsunen faktisk var mindre. Men den har jo et veldig godt "rykte" og jeg har aldri prøvd den. (Kanskje feil.)
En Monsun som er i god stand kan nok sikkert være en ganske rimelig "billett" til et brukbart framkomstmiddel.
Ellers veldig fin video!