Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Trintella er en fin båt. Så nettopp ev video på Youtube av en ire som skal seile non stop jorden rundt i en Sirena 39 fra 1977 (var det vel, eller 1975). Den er jo langt større enn Monsun. Og seiler nok langt skarpere enn noen av de forannevnte. Ser av fasong ut som en liten utgave av Hulda. Uansett, jeg hadde holdt meg milevis unna teakdekk. Enten dekket ser bra ut, eller bare kan rives av. Det er uansett masse jobb og potensielt kostbart. Og helt unødvendig.

Nå skrev jeg, så forsvant det. Pussig. Han fra Irland seiler en Rival 41. Men ellers som beskrevet. Standart 80-tall med finnkjøl, separat ror med skeg og bredde rundt 1/3 av lengden. Her er'n.

Hulda

Hulda

Trintella er en fin båt. Så nettopp ev video på Youtube av en ire som skal seile non stop jorden rundt i en Sirena 39 fra 1977 (var det vel, eller 1975). Den er jo langt større enn Monsun. Og seiler nok langt skarpere enn noen av de forannevnte. Ser av fasong ut som en liten utgave av Hulda. Uansett, jeg hadde holdt meg milevis unna teakdekk. Enten dekket ser bra ut, eller bare kan rives av. Det er uansett masse jobb og potensielt kostbart. Og helt unødvendig.

Nå skrev jeg, så forsvant det. Pussig. Han fra Irland seiler en Rival 41. Men ellers som beskrevet. Standart 80-tall med finnkjøl, separat ror med skeg og bredde rundt 1/3 av lengden.

Hulda

Hulda

• Create New...