Jump to content

Edit History

Vestlandssong

Vestlandssong

1stPeregrine skrev for 2 timer siden:

Efter att ha tittat på bilderna i din sjövattenpump skulle jag renoverat den med nya packboxar och ny kam då den är sliten av stenen. Packboxen som syns är ganska rostig i fjädern och det kan suga tjuvluft där då. 

Jag renoverade min på försommaren då jag inte kunde köra på fullvarv utan att den ville börja koka. Jag bytte kammen, packboxarna samt locket och nu får jag inte upp temperaturen till mer än 92 gr på fullare och den sjunker snabbt ned till ca 78 gr på låga varv ~1200 rpm 

 

Komodo skrev 58 minutter siden:

Hvis det er mulig å bytte kammen ville jeg nok gjort det. Vet ikke om det også er mulig å spenne opp pumpehuset i en dreiebenk og subbe av et par tre tiere? Den overflata der er jo ikke god. Videre har jeg mistet litt kontroll på hva du har renset, men er det noe poeng å kjøre systemrens på hele motoren i tillegg til det som er gjort?

 

Ellers vil jeg takke for en fin tråd og et godt arbeid :thumbsup: Vil tro denne tråden er nyttig for mange. 

 

Eg trur ikkje det er mogleg å bytte kammen på pumpa mi. Eg ser ingen skjøter eller skruer. 

 

Eg har fortsatt ikkje rensa oljekjøleren. Det var jo dette med eventuelle impellerrester som kan ha ramla ut frå sjøvannsfilteret då eg drog dette ut litt på skrå første gongen. 

 

Tenker kanskje å prøve å spyle med hageslange gjennom systemet, frå slangen som går mellom intercooler og oljekjøler. For å sjå om eg kan skylle noko avfall opp igjen til impellerhuset (må då fjerne sjøvannsfilteret først). 

Vestlandssong

Vestlandssong

1stPeregrine skrev for 2 timer siden:

Efter att ha tittat på bilderna i din sjövattenpump skulle jag renoverat den med nya packboxar och ny kam då den är sliten av stenen. Packboxen som syns är ganska rostig i fjädern och det kan suga tjuvluft där då. 

Jag renoverade min på försommaren då jag inte kunde köra på fullvarv utan att den ville börja koka. Jag bytte kammen, packboxarna samt locket och nu får jag inte upp temperaturen till mer än 92 gr på fullare och den sjunker snabbt ned till ca 78 gr på låga varv ~1200 rpm 

 

Komodo skrev 51 minutter siden:

Hvis det er mulig å bytte kammen ville jeg nok gjort det. Vet ikke om det også er mulig å spenne opp pumpehuset i en dreiebenk og subbe av et par tre tiere? Den overflata der er jo ikke god. Videre har jeg mistet litt kontroll på hva du har renset, men er det noe poeng å kjøre systemrens på hele motoren i tillegg til det som er gjort?

 

Ellers vil jeg takke for en fin tråd og et godt arbeid :thumbsup: Vil tro denne tråden er nyttig for mange. 

 

Eg trur ikkje det er mogleg å bytte kammen på pumpa mi. Eg ser ingen skjøter eller skruer. Syns dog det er pussig at ny impeller ikkje har hatt endå større effekt, med tanke på kor øydelagt den gamle var. 

 

Eg har fortsatt ikkje rensa oljekjøleren. Det var jo dette med eventuelle impellerrester som kan ha ramla ut frå sjøvannsfilteret då eg drog dette ut litt på skrå første gongen. 

 

Tenker kanskje å prøve å spyle med hageslange gjennom systemet, frå slangen som går mellom intercooler og oljekjøler. For å sjå om eg kan skylle noko avfall opp igjen til impellerhuset (må då fjerne sjøvannsfilteret først). 



×
×
  • Create New...