Jump to content

Nybegynner tømme septiktank Bavaria 25 Sport

chiipa

Recommended Posts

chiipa skrev for 3 timer siden:

Takk for svar. Men da forstår jeg at det egentlig bare er å åpne ventilen i lav fart og satse på at det renner ut av seg selv. 

Det er i utgangspunktet fremgangsmåten ja, da skal tanken tømmes forutsatt at utløpet/kranen ikke er tett.

Jeg har samme båt, og har opplevd en gang at det tettet seg i kuleventil/utløp fra tanken. Det løste seg heldigvis ved å dunke litt på tanken og septikslangen.

Da jeg kjøpte båten ble jeg anbefalt å ta båten opp i fart/plan etter å ha åpnet ventilen ved tømming for å få litt sug i skroggjennomføringen - hvor stor effekt det kan ha vet jeg ikke, men jeg gjør det vanligvis på denne måten. Synes også det er greit å pumpe litt vann gjennom toalettet med ventilen åpen for å skylle gjennom tanken. Bare husk å stenge ventilen igjen etterpå:smiley:.

Ellers er det en stor fordel å tømme tanken ofte, bør ikke bli stående over tid med innhold.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...